pop-up
Az éppen böngészett tartalom fölé felugró új, általában kisebb méretű böngészőablak, melynek tartalma legtöbbször reklám, de információközlésre is alkalmazható. Nagyobb méretben akár microsite-ként is funkcionálhat. Jellemző tulajdonsága, hogy bár új ablakban nyílik meg a tartalom, de a böngészőablak a browser bar-ban lévő bezár és lekicsinyít gombokon kívül semmilyen egyéb felhasználói opciót nem nyújt. Mivel az igen gyakori pop-up hirdetések kifejezetten zavaró reklámozási formának számítanak, ezért a fejlettebb browserek blokkolják ezek megjelenését.
A valamivel "udvariasabb" pop-under hirdetések is áldozatául esnek a pop-up blokkolóknak, mert bár ezek az éppen nézett tartalom böngészőablaka alá nyílnak meg (és kerülnek egyidejűleg a monitor alján a tálcára), de a pop-uphoz hasonlóan új ablakként jelennek meg.