A microsite olyan internetes felület, amely egy már meglévő honlapnak nem egyszerű aloldala, hanem önálló rendszert alkot - sok esetben saját gyökér-URL alatt található. Akár a honlapról, akár közvetlenül elérhető lehet - a honlapról új ablakban nyitható meg.
Önálló kialakítását akár tematikája, akár funkciói indokolhatják. Gyakran előfordul például, hogy egy meglévő céges illetve intézményi honlap tartalmi szerkezetébe nehezen beilleszthető funkcionális oldal (pl. bármilyen regisztrációs felület, hírlevél oldal stb.) vagy további bontást igénylő tartalom (pl. a többi közé nehezen beilleszthető termék, újdonságok terjedelmesebb vagy bonyolultabb szolgáltatások összetettebb szerkezetű anyaga) megjelentetésére merül fel igény. Ilyenkor praktikus kialakítani egy olyan oldalt (akár önálló címen, akár alcímként), amelyet aztán a főoldaltól függetlenül lehet mind szerkeszteni, mind használni.
A mikro- előtag arra utal, hogy egyszerűbb és kisebb terjedelmű tartalom található rajta, mint a "rendes" honlapokon, ez azonban a gyakorlatban korántsem mindig igaz.
A marketingkommunikációban a microsite-okat gyakran használják arra, hogy egy-egy kiemelt termék, promóció vagy valamilyen CRM rendszer felépítésének előkészítő (figyelemfelkeltő és adatgyűjtő) fázisa számára biztosítsanak időlegesen önálló felületet.