Kampány címe: Right Music Wrongs Ügyfél: Virgin Mobile Australia Termék: Virgin Mobile Kampány készítője: DROGA5 AUSTRALIA, Sydney, Ausztrália; FUTURE BURO Sydney, Ausztrália Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Cyber Lions, Ezüst helyezés, 2009 |
Ausztrália egyik mobil szolgáltatója, a Virgin Mobile szerette volna zenei örökségét tovább népszerűsíteni, és a márka részvételét a V Fesztiválon megerősíteni, ezzel is az adva ügyfeleinek egy újabb okot, amiért őket válasszák a jövőben is.
A megvalósítás során egy vitát szerveztek a jó és rossz zenéről, amelynek a hangadója és provokátora Vanilla Ice volt.
Olyan vírus filmeket forgattak, amelyekben Vanilla Ice bocsánatot kér eddigi pályafutása miatt, bevallja, hogy rossz zenét csinál, rosszul öltözködik, és nem érdemli meg a hírnevet. A filmek a nézőket a kampány hivatalos weboldalára vezették, ahol szavazni lehetett többek között arról is, hogy Vanilla Ice bűnös, vagy ártatlan a zenei pályán, ugyanakkor szabadon bárki felvihetett zenészeket, és róluk is véleményt mondhattak a látogatók.
Eredmények:
Egy hét leforgása alatt a kampány [vírusfilm]?je a Youtubeon Ausztrália legnézettebb, legnagyobb vitát kiváltó videója lett, négy hét alatt pedig Ausztrália legnézettebb vírusfilmje lett, 650,000 megtekintéssel.
A hivatalos oldal, a RIGHTMUSICWRONGS.com egy hónap alatt 250,000 egyedi látogatót vonzott, 646 zenészt töltöttek fel az adatbázisba, hogy véleményt mondhassanak róluk, 200,000 szavazat érkezett Vanilla Icera. 150,000 dollár [médiaköltés]?sel összesen 1,3 millió dollár média megjelenést értek el, és 22 millió embert szólítottak meg.
Weboldal:
http://rightmusicwrongs.org/