A termékbemutató a személyes eladás egyik eszköze.
Egy vagy több potenciális vevővel való kétirányú kommunikáción alapuló eladási forma, mely tevékenység alatt a termék alapos bemutatása közben az eladó ismertetheti a termék előnyeit, megválaszolhatja a felmerülő kérdéseket.
Termékbemutató lehet:
- eladótéren belüli, mikor az éppen arrajáró vásárlóknak mutatja be a terméket az eladó, vagy
- eladótéren kívüli, mikor az eladó egyeztetés vagy szervezés után találkozik a potenciális vevővel/vevőkkel, és részére/részükre tart bemutatót.
Termékbemutató alatt nagy hangsúly kerül a személyes meggyőzőképességre, rendkívül nagy szerep jut az értékesítőnek és az aktivitásnak. Ha a vevő nem biztos vásárlási szándékában akkor az értékesítő aktivitásán múlik a vásárlás. Ha a vevő egyébként is vásárlási szándékot mutat, akkor a termék előnyeinek bemutatása a fontosabb, az aktivitás csak másodlagos tényező.
A termékbemutató alkalmazásának előnyei, hogy a kiváltott reakciókra az eladó gyorsan és rugalmasan tud reagálni, és a meggyőzés eredménye legtöbbször azonnal realizálódik vásárlásban vagy megrendelésben. Hátrányai lehetnek, hogy az egységnyi eladott termékre költség magasabb, mint egyéb értékesítési formákban, és a célcsoport elérése időigényes.