Bezár [x]
Már 2517 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés



Kampány: The Great Schlep
Ügyfél: Jewish Council For Education and Research
Szolgáltatás: The Great Schlep
Kampány készítője: DROGA5 New York, USA
Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Titanium & Integrated Lions, Titán helyezés, 2009

 

Kampány:
A kampány feladata az volt, hogy Barack Obamát segítsék az elnökválasztási kampányban, John McCainnel szemben. A célcsoport azon választók voltak, akik olyan államban élnek, ahol szoros az állás McCainnel. Így esett a választás Floridára, ahol közel 400.000 idős nyugdíjas zsidó választó él, és akik között Obama nagyon népszerűtlen, elsősorban azért, mert tévesen azt hiszik róla, hogy muszlim. Tehát a cél az volt, hogy ezek az emberek is Obamára szavazzanak. Így a célközönség ezen nyugdíjas emberek szeretett unokái lettek, akik viszont Obama pártiak, pont fiatalságuk miatt, és képesek meggyőzni nagyszüleiket, hogy válasszák Obamát. A generáció közötti kommunikáció lett a kampány kulcskérdése, aminek a neve a THE GREAT SCHLEP lett.

 

Eredmények:
Pár hét leforgása alatt a The Great Schlep Facebook csoportjának már 25.000 tagja lett, és a The Great Schlep Talking Point-ot (http://s3.amazonaws.com/jcer/483/TGS-TalkingPoints.pdf) több, mint 1.2 millióan töltötték le, az összes nagyobb amerikai napilap és újság lehozott riportokat és a televíziók pedig folyamatosan adtak hírt a Great Schlep kampányról. Az olyan nagy csatornák, mint a ABC vagy a CNN nyomon követték a „Schleppereket” ahogyan szerte az országból Floridába érkeznek. Készült egy videó a híres zsidó származású komikussal, Sarah Silvermannal, amiben Obama mellett kampányol, és ezt blogok ezrei vették át, és terjesztették, összesen 4 millió letöltést generálva. Az egész Great Schlep kampány összesen 342 millió visszhangot kapott a médiában.
A szavazáskor Floridában Obama 51%, McCain 49% kapott, a zsidó választók közül pedig 78% Obamára, 21%-a pedig McCainre szavazott.
 

Megoldás:
Első körben létrehoztak a egy weblapot, azzal a céllal, hogy ezen keresztül kapcsolatba léphessenek, és bemutathassák a fiatal zsidó embereknek a Great Schlep-et. A honlap a facebook komponensből, Obamáról szóló információs anyagokból és az idős, nyugdíjas floridai zsidók számára készített Talking Pointból állt. Ahhoz, hogy a weboldalnak legyen látogatottsága, [vírus videó]?kat készítettek, többek között Sarah Silvermannal, amiket elhelyeztek a nagy videómegosztó oldalakon, mint amilyen a Youtube is.

 

Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta