Bezár [x]
Már 2507 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


"Tömegkommunikáció: a közvetlen információcserével ellentétben közvetett, egyirányú információátvitel, a kommunikáció egyik, a modern korhoz, a tömegtársadalmak kialakulásával megjelenő fajtája. A tömegkommunikáció folyamatában az információt nem egyén, hanem intézmény bocsátja ki, és továbbítása arra alkalmas technikai eszközzel történik. (...)"

 

Film- és médiafogalmak kisszótára, Korona, 2002.

 

A tömegkommunikáció funkciói

 

1. információs

2. szórakoztató

3. rábeszélő

4. kultúraközvetítő

 

A MacBride-jelentés (1983) szerint:

 

- tájékoztatás-tájékozódás

- vita-eszmecsere

- szocializáció

- kultúra-okatatás

- szórakoztatás

 

"A rábeszélő funkció a médiaágazat anyagi erőforrásainak igen számottevő részét előteremtől reklámozásban jelenik meg legnyíltabban, legkézzelfoghatóbban. A reklámozás mellett természetesen a legkülönbözőbb - hír-, oktató, szórakoztató stb. - műsorok, írások révén is gyakorolja a tömegkommunikáció a rábeszélő funkciót, szándékoltan vagy nem, nyílt vagy rejtett formában.

 

Az egyes funkciók tehát nem határolhatók el mereven egymástól, sok közöttük az átfedés a gyakorlatban. A hír- és információs rádiós és televíziós műsorszámokban a rábeszélő funkció érvényesülésének nyílt megjelenési formáira szolgáló műsorszámok az infomercial (az information és a commercial, azaz a tájékoztatás és a hirdetés angol megfelelőiből alkotott műszó) kategóriájába tartoznak, ugyanezt a lapkiadásban az advertorial (az advertisement és az editorial, azaz a hirdetés és a cikk angol megfelelőiből alkotott műszó) fejezi ki. (...)

 

A szórakoztató funkció keveredése a tájékoztatási-tájékozódási funkcióval sajátos hibridet hozott létre, ami a megfelelő angol szavakból (information, illetve entertainment) összegyúrva az infotainment nevet kapta, de mindinkább terjed a szórakoztatva oktatás gyakorlata, vagyis az edutainment, az education (oktatás) és az [entertainment]? (szórakoztatás) szavakból összerakott kifejezés használata."

 

Gálik Mihály: Médiagazdaságtan, Aula, 2003 (p. 21.)

 

Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta