infotainment:
(angol: információ + szórakoztatás (information + entertainment)): az információ szórakoztató
formában történő átadására utaló szóösszetétel. A televíziós hírműsornak, ill. a showműsornak ma
már egyre kevésbé szokatlan elegyként megjelenő műsorfajta.
Már az 1936-os berlini olimpia eseményeit bemutató televíziós közvetítések, ill. filmhíradók
készítői arra törektedtek, hogy a tényszerű tudósítások mellett (sőt esetenként azok rovására)
lenyűgöző látványosságot nyújtsanak a nézőknek. A hírműsorokban megjelentek a filmsztárok és
híres énekesek magánéleti drámáiról, a szórakoztatóipar eseményeiről szóló tudósítások, amelyek
olyan (vagy esetenként sokkal nagyobb) médianyilvánosságot kaptak, mint az országos vagy
nemzetközi horderejű politikai, gazdasági döntések - noha a szórakoztatóipari információk valós
hírértéke erősen vitatható.
Az infotainment ma még inkább a kereskedelmi televízióban (médiában) megjelenő hírműsorokra
jellemző, mint a közszolgálati televíziók hírműsoraira. (...) Az infotainment térhódítását a
televíziós műsorkészítők rendszerint a nézői elvárásokkal igazolják. (...)
Forrás
Film- és médiafogalmak kisszótára (Korona, 2002)