Bezár [x]
Már 2517 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Kampány: Trillion Dollar Campaign

Ügyfél: THE ZIMBABWEAN

Szolgáltatás: újság

Kampány készítője: TBWA\HUNT\LASCARIS JOHANNESBURG, Dél-Afrika

Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Titanium & Integrated Lions, Arany helyezés, 2009

 

 

 

Kampány:

The Zimbabwean nevű újság, Zimbabwe egyik napilapja, miután megírta, hogy a Mugabe rezsim csalással nyert a választásokon, felszámolta az ellenzéket, és gazdaságot pedig a romokba döntötte, száműzték az országból. Ez a száműzetés annyit jelent, hogy 55%os luxus import adót kell az újság vásárlásakor fizetni, így nem tudnak versenyezni a többi napilappal.



Eredmény:
Éjszaka, sok trillió zimbabwei dollárból kiplakátolták a várost, és megmutatták, hogy ebből a pénzből semmit sem lehet megvenni – erős, de nagyon hatásos reklámfogásnak bizonyult. Órákon belül már a sajtóban voltak, és napokon belül a kampány már a televízióban és a rádióban folytatódott. Végül felkerültek a képek és videók az internetre, és bejárták a világot. Kikerültek a hírek a New York Times-ba, Yahoo-ra,  Huffington Postra, és sok száz blogra és fórumra. Ahogyan a kampány folytatódott, az újság kereslete nagyon megugrott. Az első hét végére a kampány hivatalos oldalának látogatottsága elérte a 2 milliót. Soha nem látott mennyiségű példány áramlott be az országba a The Zimbabwean újságból.

 

 
Megoldás:
Egy páratlan ötlettel ált elő a TBWA. Zimbabwe legjelentősebb jelképe a trillió dolláros bankjegy, ami természetesen forgalomban van, ezzel is bizonyítva, hogy a földön náluk a legmagasabb az infláció. Ezen a pénzen semmit nem lehet megvásárolni, még egy kiló kenyeret sem, nemhogy egy reklámkampányt. De ugyanakkor a bankjegy lehet maga a reklám. Így fogták a pénzt, és ez lett a közvetítő eszközük, mégpedig úgy, hogy rápecsételték az üzenetüket. A csúcsforgalomban álló autósoknak, piacokon, egyetemeken lévő embereknek osztogatták a bankjegyeket, cégvezetőknek, tévé és rádióbemondóknak is levélben küldtek bélyegzett bankókat, és ahol a The Zimbabwean újságot árulták, posztereket ragasztottak a falakra a pénzből. A közterületeken is a bankókból készítettek plakátokat, ahol az emberek olvashatták a pénzre nyomott üzenetet: „Harcolj a rezsim ellen, amely tönkretette az országot! thezimbabwean.co.uk „. Ezen felül trillió dollárosokból készültek freskók, és a világon elsőként egy hirdetőtáblát ragaszottak tele a hiperinflációtól szenvedő pénzből. 

Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta