Márkafelépítés:
Történet
William Wrigley 1891 tavaszán, 29 évesen jött Philadelphiából Chicagóba 32 dollárral a zsebében, hogy üzleti vállalkozásba kezdjen. Eleinte szappannal és sütőporral kereskedett. 1892-ben az az ötlete támadt,hogy minden doboz sütőporhoz két csomag rágógumit ad a kereskedők ösztönzésére. Mivel az ajándék ígéretesebbnek bizonyult, mint a sütőpor, ezért Wrigley saját neve alatt kezdte árusítani a rágógumikat. Az első két márka a Lotta® és a Vassar® volt. 1893-ban a Juicy Fruit® következett, majd még ugyanabban az évben a Wrigley’s Spearmint®. 1899-ben a hat legnagyobb vállalat „rágógumi-trösztbe” tömörült, és ez az egyesülés nagyon komoly versenyt teremtett a Wrigley fejlődése szempontjából.
A fiatal cég többször a tönk szélén állt, de a kemény munka legyőzte a nehézségeket, és az üzlet beindult. Az 1900-as évek elejére a tökéletesített gyártási, csomagolási és értékesítési eljárások eredményeképpen a modern rágógumi jó úton haladt jelenlegi népszerűsége felé. A vállalkozás elején az ifjabb William Wrigley személyesen is sokszor részt vett az eladásokban. Tehetsége volt ahhoz, hogy a vásárlók szemével lásson és alkalmazkodjon igényeikhez. Állandóan utazott, és az Egyesült Államok számos részén felkereste a nagyés kiskereskedőket.
Mr. Wrigley továbbra is ösztönzőket kínált a kereskedőknek, hogy raktáron tartsák termékeit és ötletként a reklámot is kipróbálta, hogy minél több embert bíztasson Wrigley rágógumi vásárlására. Az egyik úttörője volt annak, hogy márkás termékek eladását reklámmal támogassa. Tudatosodott benne, hogy a fogyasztók jobban elfogadják a Wrigley rágógumit, ha újság- és magazinhirdetésekben, plakátokon és egyéb reklámformákon keresztül megismerik a termék előnyeit. 1910-re sikerült a Wrigley’s Spearmint®-et Amerika kedvenc márkájává tennie. Ezzel együtt nőtt a Juicy Fruit®, majd az 1914-ben bevezetett Doublemint® népszerűsége is.
A vállalat gyorsan terjeszkedett a nemzetközi piacon is. Az Egyesült Államokon kívül először Kanadában (1910), Ausztráliában (1915), Nagy-Britanniában (1927) és Új-Zélandon (1939) épültek gyárak. A második világháború után a Wrigley cég a világpiaci terjeszkedésre koncentrált és sorra nyitotta irodáit Ázsia- és Európaszerte. A növekvő piaci kereslet újabb gyárak építését igényelte világszerte. A Wrigley család négy generációja vezette napjainkig a vállalatot, folyamatos termékfejlesztésekkel és földrajzi terjeszkedéssel állandó növekedést biztosítva a részvényeseknek.
2004-ben a Joyco spanyol vállalat felvásárlásával új édességipari márkákkal bővült a termékválaszték, mint a Pim Pom®, a Boomer® és a Solano®. 2005 júniusában újabb márkaakvizíciós tárgyalások zárultak le, és a Wrigley tulajdonába kerültek a Life Savers®, a Creme Savers® és az Altoids® ismert édességipari márkák. 2005-ben az amerikai Fortune magazin százas listáján a „Legjobb munkahely” versenyben a Wrigley a 77. helyen áll, ami a középvállalati kategóriában a 28. helyet jelenti.
A termék
A Wrigley-termékek az egész világon garantálják a kiváló minőséget. Bizonyítja ezt az a történelmi tény is, hogy a második világháború alatt, amikor a legjobb minőségű alapanyagok ellátása akadozott, Philip Wrigley, hogy megvédje a márka imázsát, inkább kivonta a civil piacról a Wrigley rágógumikat, mintsem engedjen a kiváló minőségből. A vállalatnál ma is alapkövetelmény, hogy minden egyes darab rágógumi megfeleljen az eredeti klasszikus minőségnek. Ezt kiegészíti a világszínvonalú innováció, a kiváló márkapozicionálás, a folyamatos és meggyőző reklámtámogatás, a termékek széles disztribúciója és az egyedülálló [termékkihelyezés]?i stratégia.
A termékek könnyű elérhetőségének biztosításával minden lehetséges fogyasztónak kényelmessé teszi a vásárlást. A Wrigley rágógumik változatos formában kerülnek a piacra, megtalálhatók lapka, drazsé, pici golyó és szalagrágó kiszerelésben. A Wrigley cukorkák is többféle vásárlói igényt szolgálnak: töltetlen keménycukorka, különleges mentolbevonatú cukorka, valamint a préselt technológiával készült cukordrazsé.
Kapcsolódó információk:
Link