Bezár [x]
Már 2496 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Márkafelépítés:

 

Történet

William Wrigley 1891 tavaszán, 29 évesen jött Philadelphiából Chicagóba 32 dollárral a zsebében, hogy üzleti vállalkozásba kezdjen. Eleinte szappannal és sütőporral kereskedett. 1892-ben az az ötlete támadt,hogy minden doboz sütőporhoz két csomag rágógumit ad a kereskedők ösztönzésére. Mivel az ajándék ígéretesebbnek bizonyult, mint a sütőpor, ezért Wrigley saját neve alatt kezdte árusítani a rágógumikat. Az első két márka a Lotta® és a Vassar® volt. 1893-ban a Juicy Fruit® következett, majd még ugyanabban az évben a Wrigley’s Spearmint®. 1899-ben a hat legnagyobb vállalat „rágógumi-trösztbe” tömörült, és ez az egyesülés nagyon komoly versenyt teremtett a Wrigley fejlődése szempontjából.

A fiatal cég többször a tönk szélén állt, de a kemény munka legyőzte a nehézségeket, és az üzlet beindult. Az 1900-as évek elejére a tökéletesített gyártási, csomagolási és értékesítési eljárások eredményeképpen a modern rágógumi jó úton haladt jelenlegi népszerűsége felé. A vállalkozás elején az ifjabb William Wrigley személyesen is sokszor részt vett az eladásokban. Tehetsége volt ahhoz, hogy a vásárlók szemével lásson és alkalmazkodjon igényeikhez. Állandóan utazott, és az Egyesült Államok számos részén felkereste a nagyés kiskereskedőket.

Mr. Wrigley továbbra is ösztönzőket kínált a kereskedőknek, hogy raktáron tartsák termékeit és ötletként a reklámot is kipróbálta, hogy minél több embert bíztasson Wrigley rágógumi vásárlására. Az egyik úttörője volt annak, hogy márkás termékek eladását reklámmal támogassa. Tudatosodott benne, hogy a fogyasztók jobban elfogadják a Wrigley rágógumit, ha újság- és magazinhirdetésekben, plakátokon és egyéb reklámformákon keresztül megismerik a termék előnyeit. 1910-re sikerült a Wrigley’s Spearmint®-et Amerika kedvenc márkájává tennie. Ezzel együtt nőtt a Juicy Fruit®, majd az 1914-ben bevezetett Doublemint® népszerűsége is.

A vállalat gyorsan terjeszkedett a nemzetközi piacon is. Az Egyesült Államokon kívül először Kanadában (1910), Ausztráliában (1915), Nagy-Britanniában (1927) és Új-Zélandon (1939) épültek gyárak. A második világháború után a Wrigley cég a világpiaci terjeszkedésre koncentrált és sorra nyitotta irodáit Ázsia- és Európaszerte. A növekvő piaci kereslet újabb gyárak építését igényelte világszerte. A Wrigley család négy generációja vezette napjainkig a vállalatot, folyamatos termékfejlesztésekkel és földrajzi terjeszkedéssel állandó növekedést biztosítva a részvényeseknek.

2004-ben a Joyco spanyol vállalat felvásárlásával új édességipari márkákkal bővült a termékválaszték, mint a Pim Pom®, a Boomer® és a Solano®. 2005 júniusában újabb márkaakvizíciós tárgyalások zárultak le, és a Wrigley tulajdonába kerültek a Life Savers®, a Creme Savers® és az Altoids® ismert édességipari márkák. 2005-ben az amerikai Fortune magazin százas listáján a „Legjobb munkahely” versenyben a Wrigley a 77. helyen áll, ami a középvállalati kategóriában a 28. helyet jelenti.

A termék

A Wrigley-termékek az egész világon garantálják a kiváló minőséget. Bizonyítja ezt az a történelmi tény is, hogy a második világháború alatt, amikor a legjobb minőségű alapanyagok ellátása akadozott, Philip Wrigley, hogy megvédje a márka imázsát, inkább kivonta a civil piacról a Wrigley rágógumikat, mintsem engedjen a kiváló minőségből. A vállalatnál ma is alapkövetelmény, hogy minden egyes darab rágógumi megfeleljen az eredeti klasszikus minőségnek. Ezt kiegészíti a világszínvonalú innováció, a kiváló márkapozicionálás, a folyamatos és meggyőző reklámtámogatás, a termékek széles disztribúciója és az egyedülálló [termékkihelyezés]?i stratégia.

A termékek könnyű elérhetőségének biztosításával minden lehetséges fogyasztónak kényelmessé teszi a vásárlást. A Wrigley rágógumik változatos formában kerülnek a piacra, megtalálhatók lapka, drazsé, pici golyó és szalagrágó kiszerelésben. A Wrigley cukorkák is többféle vásárlói igényt szolgálnak: töltetlen keménycukorka, különleges mentolbevonatú cukorka, valamint a préselt technológiával készült cukordrazsé.



Kapcsolódó információk:


Link

www.wrigley.com

 

 

Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta