Az AIDA modell tulajdonképpen azt foglalja össze, hogy általános esetben miként is kell működnie a hagyományos reklámnak. Általános eseten most azt értjük, hogy a reklám célja az eladás.
Figyelem felkeltése - Attention
A reklámok elsődleges célja, hogy felkeltsék a célcsoport figyelmét. Amennyiben a [hirdetés]? érdektelen, vagy nem a megfelelő helyen jelenik meg, akkor az üzenet már a legelején megbukik, és nem jut el a fogyasztókhoz.
Érdeklődés felkeltése - Interest
A második fontos lépés, hogy a célcsoportunk tagjai ne csak felfigyeljenek a reklámokra, hanem fel is keltse az érdeklődésüket. Hiszen hiába látják, ha az üzenet nem érzik magukénak, nem ragadja meg az érdeklődésüket, már tovább is léptek, nem fognak törődni vele a továbbiakban.
Vágy felkeltése - Desire
Az érdeklődés után a hirdetett termék/szolgáltatás iránti vágyat kell felkeltenie egy sikeres hirdetésnek. Hiába érdekes és figyelemfelkeltő egy hirdetés, ha a fogyasztók úgy érzik, hogy egyáltalán nincs is rá szükségük.
Aktiválás - Action
Ha a célcsoportunk látta is a hirdetést, sikerült felkelteni az érdeklődésüket, sőt, már vágynak is a termékünkre/szolgáltatásunkra, akkor sem biztos, hogy nyert ügyünk van. Hiszen ha úgy érzik, hogy túl sok erőfeszítést kíván ezek beszerzése, akkor mindezek ellenére nem valószínű, hogy a vevőink lesznek. Ha azonban azt látják, hogy könnyedén hozzájuthatnak, nagy az esélyünk a sikerre.