Bezár [x]
Már 2497 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Az AIDA modell tulajdonképpen azt foglalja össze, hogy általános esetben miként is kell működnie a hagyományos reklámnak. Általános eseten most azt értjük, hogy a reklám célja az eladás.

 

Figyelem felkeltése - Attention
 A reklámok elsődleges célja, hogy felkeltsék a célcsoport figyelmét. Amennyiben a [hirdetés]? érdektelen, vagy nem a megfelelő helyen jelenik meg, akkor az üzenet már a legelején megbukik, és nem jut el a fogyasztókhoz.

 

Érdeklődés felkeltése - Interest
 A második fontos lépés, hogy a célcsoportunk tagjai ne csak felfigyeljenek a reklámokra, hanem fel is keltse az érdeklődésüket. Hiszen hiába látják, ha az üzenet nem érzik magukénak, nem ragadja meg az érdeklődésüket, már tovább is léptek, nem fognak törődni vele a továbbiakban.

 

Vágy felkeltése - Desire
Az érdeklődés után a hirdetett termék/szolgáltatás iránti vágyat kell felkeltenie egy sikeres hirdetésnek. Hiába érdekes és figyelemfelkeltő egy hirdetés, ha a fogyasztók úgy érzik, hogy egyáltalán nincs is rá szükségük.

 

Aktiválás - Action
Ha a célcsoportunk látta is a hirdetést, sikerült felkelteni az érdeklődésüket, sőt, már vágynak is a termékünkre/szolgáltatásunkra, akkor sem biztos, hogy nyert ügyünk van. Hiszen ha úgy érzik, hogy túl sok erőfeszítést kíván ezek beszerzése, akkor mindezek ellenére nem valószínű, hogy a vevőink lesznek. Ha azonban azt látják, hogy könnyedén hozzájuthatnak, nagy az esélyünk a sikerre.

 

Kapcsolódó szócikkek


Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta