Kampány címe: AC/DC Rocks the Office
Ügyfél: Columbia Records
Márka: AC/DC Black Ice albuma
Ügynökség: SONY MUSIC ENTERTAINMENT UK, London, Egyesült Királyság
Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Cyber Lions, Ezüst, 2009 (Nevezési kategória: Innovatív ötletek, egyéb interaktív digitális média)
Kampány:
A SONY MUSIC ENTERTAINMENT rövid kutatásából kiderül, hogy a 30-40 év közötti férfiak a zene segítségével szeretnek kitörni a mindennapok unalmából és stresszéből. A feladat tehát az volt, hogy ezt a közönséget online megszólítsák, és egy emlékezetes pillanatot szerezzenek nekik. Így született meg a világ első ASCII videóklipje, aminek készítettek egy Excel táblázatban is nézhető verziót.
ASCII film:
Eredmény:
Hatalmas nemzetközi sajtóvisszhang, 1,5 millió Youtube nézettség a mai napig, 1 millióan töltötték le az Excel állományt.
Megoldás:
Három lépésből állt a kampány. Első lépésként készítettek egy videót az Excel táblázatból, és feltöltötték a Youtube-ra, a videó végén látható volt a kampány hivatalos honlapjának URL címe. Második fázisban elhintették pár blogon a kampány terveit, illetve az ASCII videót, amit nagyon sokan átvettek, és ennek is köszönhető a hatalmas sajtó visszhang. Harmadik lépésben pedig emailben küldték szét az Excel fájlt, ami így már magától is terjedni kezdett.
Hivatalos honlap és az Excel állomány:
http://www.acdcrocks.com/excel/