A „dedikált hirdetési hely” (Dedicated Advertising Location, DAL) egyike az új IDTV hirdetési formátumoknak. Ez a formátum a televíziós [szpot]?ba illesztett klikkelhető elemekből és az azok mögötti további [mikroszájt]? tartalmakból épül fel. A márkával aktívan eltöltött idő eredményeképpen a reklámhatékonyság is nő, miközben a néző navigál az extra információk között. Egy tanulmány (Bellman, 2004) rámutat, hogy amennyiben a néző interakcióba lép a DAL típusú hirdetési formátummal, úgy annak hatékonyága háromszorosa a hagyományos szpot hatékonyságának.
A legfontosabb különbség az IR és a DAL között, hogy míg az IR-nél a banner megkattintása (így például egy kupon megrendelése) közben a néző az eredeti műsorfolyamban marad, a DAL interakció során megszakítja a műsorfolyamot, és egy új képernyőt jelenít meg, ahol a reklámszpotról a mikroszájtra kapcsolva navigál tovább. Ennek feloldására alkalmazható a kép-a-képben megoldás vagy a képernyőfelosztás, ahol együtt látható a műsorfolyam és a mikroszájt-tartalom.