Interaktív digitális tévé (IDTV) esetében van visszirányú kommunikációs csatorna, tehát lehetséges a tévénéző által kezdeményezett kommunikáció is. Ez egy sor szolgáltatást tesz lehetővé (pl. vásárlás, regisztrálás, chat stb.). Míg [DTV]? szolgáltatás kialakítható kábeles, műholdas, internetes platformokon, IDTV szolgáltatások nyújtásához az internetes platform és (átalakításokkal) a kábeles platform lehet alkalmas.
IDTV hirdetési formátumok a műsorfolyamban:
Az új eszközök használatakor a hirdetőknek – párhuzamosan a PVR és a VoD funkciók elterjedésével – számolniuk kell a hirdetések magasabb kikerülési rátájával.
E miatt fokozatosan előtérbe kerülnek a „kikerülhetetlen”, produkcióba integrált hirdetési formák:
- a [termékkihelyezés]?,
- szponzoráció,
- [virtuális hirdetések]?,
- műsor alatti bannerek a képernyőn,
- teljesen a hirdető által készített műsorok (advertainment).
Ezek a formák nem újak a marketingesek eszköztárában, de interaktivitás hozzáadásával (például DAL vagy IR kombinálása a termékkihelyezéssel) és a kikerülhetetlenség miatt használatuk ugrásszerűen nő a digitális tévés környezetben.
IDTV hirdetési formátumok a műsorfolyamon túl:
- adatbázis-hirdetés (listing)
- műsorszolgáltató portál (bekerített kert, walled garden)
- e-mail marketing
- videótartalmak szponzorációja