Kampány címe: Donate a meal
Ügyfél: Duesseldorfer Tafel E.V.
Szolgáltatás: gyermekétkeztetés
Kampány készítője: OGILVY & MATHER Düsseldorf, GERMANY
Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Cyber Lions, Arany helyezés, 2009 (Nevezési kategória: Website és microsite)
A kampány célja:
Németországban, Düsseldorfban több mint 16.000 gyerek él szegénységben. Szinte lehetetlen, hogy minden nap meleg ételhez jussanak ezek a gyerekek. A Kindertafel Düsseldorfi Jótékonysági Alapítvány próbálja megadni a gyerek számára a szükséges étel mennyiséget. E miatt ezen alapítvány számára nagyon fontosak a pénzbeli adományok, hogy minél több gyermek juthasson általa nap mint nap meleg ételhez.
Donate-A-Meal.com from Raul Mandru on Vimeo. |
Megvalósítás:
Az OGILVY & MATHER segítségével létrehoztak egy honlapot, melyen nem hagyományos módon gyűjtik a pénzbeli adományokat a gyermekek étkeztetésére. Az oldalon megjelennek szomorú arckifejezésű gyerekek egy sorban, kezükben egy üres tányérral, valamint körülöttük hét különböző árkategóriájú étel. Az adományozó egyesével választhatja ki, hogy a soron következő gyermek tányérjába mely ételt helyezi. Abban a pillanatban, amikor a döntés megszületik és az étel a gyermek tányérjába kerül, a gyermek elmosolyodik, majd következik a sorban őt követő gyermek és a jobb felső sarokba pedig megjelenik az összeg, amennyibe a választott étel került, tehát amennyi az adomány jelenlegi összege. Ha az adományozó elérte a kívánt összeget, akkor a pénztár gombra kattintva le is bonyolíthatja a tranzakciót.
A felajánlónak lehetősége van egy rendhagyó üzenőfalra is bejegyzéseket írni, ami ebben az esetben az üzenetek tányérokra kerülnek rá.
Kampány honlapja: http://www.donate-a-meal.com/
Kampány tervezői:
Név
|
Vállalat
|
Pozíció
|
Kathie Wewer
|
Ogilvy & Mather
|
Creative Director
|
Raul Mandru
|
Ogilvy & Mather
|
Art Director
|
Rabea Fischer
|
Ogilvy & Mather
|
Copywriter
|
Eva Fischer
|
Ogilvy & Mather
|
Account Supervisor
|
Heike Vongehr
|
Duesseldorfer Tafel
|
Chairwoman
|