Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Céginformáció:

A DoubleClick a digitális világ médiatulajdonosainak, médiaértékesítőinek és médiavásárlóinak nyújt hirdetés menedzsment és reklámszerver szolgáltatásokat.

 

 

 

 

 

Cégtörténet:

 

  A céget 1996-ban alapították az Amerikai Egyesült Állomokban New Yorkban. 1998-ban felvásárolták a NetGravity-t, az első reklámszerver-szolgáltató céget. 1999-ben összeolvadtak az Abacus Direct adatbázis-ügynökséggel. A nasdaq-i tőzsdén az akkor még DCLK néven jegyezett vállalat részvényeit pénzügyi befektetők vették meg, majd a Google komoly amerikai és európai versenyhivatali vizsgálatok után 2008. március 11-én 3,1 milliárd dollárért bekebelezte.



Tevékenység:

A fő termékvonal a DART:

  • hálózati reklámszerver szolgáltatások kiadók részére (DART for Publishers Service: DFP),
  • hálózati reklámszerver szolgáltatások hirdetők és ügynökségek részére (DART for Advertisers Service: DFA)
  • önálló reklámszerver-szoftverek vállakozások részére (DART Enterprise)

További szolgáltatások:

Fő ügyfelek:

  • kiadók
  • médiaértékesítők
  • reklám- és médiaügynökségek
  • hirdetők


Egyéb adatok:

Magyarország:

 

  Reklámszerverként Magyarországon 2000. nyarán még NetGravity-ként jelent meg (amit nem sokkal később integráltak a DART termékvonalba). Az ActiveAgent nevű osztrák cég hazai leányvállalata értékesítette médiaoldali és ügynökségi adszerver-szolgáltatásokat nyújtva. Az első ügyfelek a médiatulajdonosok közül kerültek ki: Inform Stúdió, HWSW, Mailbox. Emellett az ActiveAgent kampánykiszolgálásra is használta a NetGravity-t. Ez tette lehetővé az első látványos roll-over flash hirdetések kiszolgálását, például a Matáv 2001. évi arculatváltó kampányában.

 

DoubleClick-ként Magyarországon először a Kirowski-val kötöttek ügynökségi együttműködési megállapodást 2001-ben.

 

Legfontosabb versenytársak Magyarországon:

Érdekes:

 

  A Wired magazin 2010. december 4-i híre szerint egy felhasználó rosszindulatú hirdetést talált a Google DoubleClick rendszerében. A banner-re nem is kellett rákattintani, megjelenéskor azonnal megfertőzte a felhasználó gépét. A DoubleClick állítása szerint ilyen nem történhetett, hisz a rosszindulatú hirdetéseket kiszűri a rendszer. Hasonló eset nem először fordult elő.

 

Felhasznált források, kapcsolódó cikkek:

http://en.wikipedia.org/wiki/DoubleClick: Wikipedia: DoubleClick

http://hirek.prim.hu/cikk/66233/: Prim hírek: Az EU jóváhagyta a Google és a DoubleClick fúzióját

http://www.jox.hu/cikkek/620/4: Jox.hu: 3,1 milliárd dollárt fizet a Google a DoubleClick-ért!

http://www.activeagent.hu/szolgaltatas.html?inc=kis.php: ActiveAgent.hu

http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_serving: Wikipedia: Ad serving

http://hirek.prim.hu/cikk/9920/: Prim hírek: DoubleClick Kirowski partnerség

http://www.kirowski.hu/#bemutatkozas/digitalis_media/kampanyok: Kirowski.hu

http://hirek.prim.hu/cikk/15984/: Prim hírek: A DoubleClick a web után új médiumok felé sandít

http://www.wired.com/threatlevel/2010/12/doubleclick/: Wired: Google DoubleClick Caught Serving Malicious Ad

http://hirek.prim.hu/cikk/64273/: Prim hírek: Vírusos reklámok a DoubleClick rendszerében









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta