Céginformáció:
A DoubleClick a digitális világ médiatulajdonosainak, médiaértékesítőinek és médiavásárlóinak nyújt hirdetés menedzsment és reklámszerver szolgáltatásokat.
- Név: DoubleClick Inc.
- Tulajdonos: Google Inc.
- Iparág/szakterület: marketing / online
- Tevékenységi kör: technológiai megoldások, adatszolgáltatás
- Webcím: http://www.google.com/doubleclick/
Cégtörténet:
A céget 1996-ban alapították az Amerikai Egyesült Állomokban New Yorkban. 1998-ban felvásárolták a NetGravity-t, az első reklámszerver-szolgáltató céget. 1999-ben összeolvadtak az Abacus Direct adatbázis-ügynökséggel. A nasdaq-i tőzsdén az akkor még DCLK néven jegyezett vállalat részvényeit pénzügyi befektetők vették meg, majd a Google komoly amerikai és európai versenyhivatali vizsgálatok után 2008. március 11-én 3,1 milliárd dollárért bekebelezte.
Tevékenység:
A fő termékvonal a DART:
- hálózati reklámszerver szolgáltatások kiadók részére (DART for Publishers Service: DFP),
- hálózati reklámszerver szolgáltatások hirdetők és ügynökségek részére (DART for Advertisers Service: DFA)
- önálló reklámszerver-szoftverek vállakozások részére (DART Enterprise)
További szolgáltatások:
- keresőoptimalizálás
- keresőmarketing
- e-mail marketing
- affiliate marketing
- többcsatornás marketingkampányok tervezése, végrehajtása, mérése, elemzése, optimalizálása
Fő ügyfelek:
- kiadók
- médiaértékesítők
- reklám- és médiaügynökségek
- hirdetők
Egyéb adatok:
Magyarország:
Reklámszerverként Magyarországon 2000. nyarán még NetGravity-ként jelent meg (amit nem sokkal később integráltak a DART termékvonalba). Az ActiveAgent nevű osztrák cég hazai leányvállalata értékesítette médiaoldali és ügynökségi adszerver-szolgáltatásokat nyújtva. Az első ügyfelek a médiatulajdonosok közül kerültek ki: Inform Stúdió, HWSW, Mailbox. Emellett az ActiveAgent kampánykiszolgálásra is használta a NetGravity-t. Ez tette lehetővé az első látványos roll-over flash hirdetések kiszolgálását, például a Matáv 2001. évi arculatváltó kampányában.
DoubleClick-ként Magyarországon először a Kirowski-val kötöttek ügynökségi együttműködési megállapodást 2001-ben.
Legfontosabb versenytársak Magyarországon:
Érdekes:
A Wired magazin 2010. december 4-i híre szerint egy felhasználó rosszindulatú hirdetést talált a Google DoubleClick rendszerében. A banner-re nem is kellett rákattintani, megjelenéskor azonnal megfertőzte a felhasználó gépét. A DoubleClick állítása szerint ilyen nem történhetett, hisz a rosszindulatú hirdetéseket kiszűri a rendszer. Hasonló eset nem először fordult elő.
Felhasznált források, kapcsolódó cikkek:
http://en.wikipedia.org/wiki/DoubleClick: Wikipedia: DoubleClick
http://hirek.prim.hu/cikk/66233/: Prim hírek: Az EU jóváhagyta a Google és a DoubleClick fúzióját
http://www.jox.hu/cikkek/620/4: Jox.hu: 3,1 milliárd dollárt fizet a Google a DoubleClick-ért!
http://www.activeagent.hu/szolgaltatas.html?inc=kis.php: ActiveAgent.hu
http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_serving: Wikipedia: Ad serving
http://hirek.prim.hu/cikk/9920/: Prim hírek: DoubleClick Kirowski partnerség
http://www.kirowski.hu/#bemutatkozas/digitalis_media/kampanyok: Kirowski.hu
http://hirek.prim.hu/cikk/15984/: Prim hírek: A DoubleClick a web után új médiumok felé sandít
http://www.wired.com/threatlevel/2010/12/doubleclick/: Wired: Google DoubleClick Caught Serving Malicious Ad
http://hirek.prim.hu/cikk/64273/: Prim hírek: Vírusos reklámok a DoubleClick rendszerében