Bezár [x]
Már 2497 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Céginformáció:

Havas Group

 

 

Az Havas (francia kiejtéssel: avas; Euronext: HAV) Group a második legnagyobb reklámügynökség Franciaországban, és a 6. legnagyobb kommunikációs tanácsadó ügynökség a világon (több mint 100 országban van jelen).

 

 

Az Advertising Age 2009. április 27-i számában az Havas Group-ot a 7. legnagyobb reklám és kommunikációs ügynökségként aposztrofálják. Fő versenytársai: WPP, Omnicom, Interpublic, Publicis, Dentsu and Aegis.

 

 

A vállalat nevét Charles-Louis Havas (5 July 1783 – 21 May 1858) francia író, fordító után kapta, aki az Agence France-Presse (AFP) sajtóügynökség alapítója. Azért alapította meg1835-ben az Agence Havas-t, hogy külföldiek számára nyújtson franciaországi közéleti híreket.

 

 

Az Havas 2 üzletága:


1. Havas Worldwide
A Havas Group legnagyobb egysége, nemzetközi kommunikációs ügynökségi hálózat. Az Advertising Age Global Marketers Report felmérésének adatai alapján a világ legnagyobb kommunikációs ügynöksége a maga 233 irodájával, reklám, digitális, marketing, egészségügyi, PR és vállalati kommunikációs szolgáltatásokkal. Központja New York-ban található.


www.eurorscg.com

 

2. Havas Media
A Havas Group nemzetközi média ügynökségi hálózata, amely több mint 100 területen dolgozik a világ legnagyobb márkáin, több mint 5000 alkalmazottal.


www.havasmedia.com

 

Adatok:


Típus: Nyilvánosan működő részvénytársaság (Euronext: HAV)

 

Ágazat: Üzleti szolgáltatások

 

Alapítva: Franciaország (1968) (mint Havas Conseil)

 

Központ: Suresnes, Franciaország

 

Szolgáltatások: Reklám, marketing

 

Bevétel: €1.441 milliárd EUR (2009)

 

Nettó bevétel: €92 millió EUR (2009)

 

Alkalmazottak: 14,898

 

Honlap: www.havas.com

 

 

Vezetőség:

  • Vincent BOLLORÉ, President
  • YANNICK BOLLORÉ, Vice-President of Havas, CEO of Bolloré Média, CEO of H2O Productions
  • Jacques SÉGUÉLA, Vice-President & Chief Creative Officer of Havas
  • David Jones, Havas Chief Executive Officer - Global CEO Havas Worldwide - Global CEO Euro RSCG Worldwide
  • ALFONSO RODES VILÀ, Deputy CEO of Havas & Chief Executive Officer of Havas Media
  • Hervé Philippe, Directeur Général Délégué & Chief Financial Officer
  • Mercedes Erra, Executive President of Euro RSCG Worldwide, President of Euro RSCG France, Managing Director of Havas, and Founder of BETC Euro RSCG, France’s leading advertising agency
  • Rémi Babinet, Chief Creative Officer Euro RSCG Worldwide
  • Michel Dobkine, General Secretary of Havas
  • Vincent Bolloré, Havas Chairman of the Board of Directors, also attends Executive Committee meetings

 

 

Az Havas Group 3 fő divíziója:

  1. Euro RSCG Worldwide
  2. Havas Media
  3. Arnold Worldwide

 

 

 



Tevékenység:

Az Havas volt az első francia sajtóügynökség, amelyet 1835-ben alapítottak. Ebből alakult később az Agence France-Presse (AFP). Az Havas-t felvásárolta a Vivendi 1998-ban és újjáalakult Vivendi Universal Publishing (VUO) néven. A VUP 2004-ben egyesült a Lagardere-val, és megalakították az Editis-t.

 

1879 Az Havas sajtóügynökség részvénytársasággá alakul

 

1920 Az Havas egyesül a Société Générale d'Annonces-szel és ezzel ő lesz a vezető sajtóügynökség (később tevékenységüket kiterjesztették a rádióra és a filmszínházra is)

 

1923 Az Havas elkezd plakátok kihelyezésével is foglalkozni

 

1945 Az Havas sajtóügynökség a Vichy kormányzat bukása után nemzetközi vizekre evezett. Tevékenységében megjelenik az utazásszervezéssel kapcsolatos ingyenes újságok, szakmai publikációk közzététele.

 

1968 Az Havas Tanácsadó Rt. létrehozása, amely már reklámmal és média tanácsadással is foglalkozik.

 

Az 1970-es évektől az Havas Group jellemzően Franciaországban, valamint nemzetközi hálózatban működik, mind a kommunikációs, mind a médiavásárlással foglalkozó szektorban. A vállalat folyamatosan bővítette szolgáltatásainak körét, és új kommunikációs területekre lépett új kommunikációs fejlesztéseivel.

 

1975-ben az Havas Tanácsadó Rt. megváltoztatta nevét Eurocom-ra, ezzel leányvállalatokból álló holdingot hozva létre (Havas Group), amely változatos kommunikációs tevékenységekkel foglalkozik.

 

1975 Az Havas Tanácsadó Rt. megváltoztatja a nevét Eurocom-ra

 

1982 Az Havas Group a párizsi tőzsdére viszi részvényeit (Paris Bourse, jelenleg az Euronext Paris)

 

1987 Az Havas sajtóügynökséget privatizálják és Havas Tanácsadó Rt. néven működik tovább

 

1991 Az Eurocom felvásárolja a francia RSCG reklámügynökséget, így létrehozva az Euro RSCG Worldwide reklámügynökségi hálózatot. Az RSCG volt a Peugeot vezető reklámügynöksége.

 

1996 Az Eurocom S.A. megváltoztatja a nevét Havas Advertising S.A.-ra (Havas Reklám Rt.) és létrehoz 4 divíziót: Euro RSCG, Campus, Diversified Agencies, és Médiapolis. Az amerikai Bob Schmetterer lesz az elnöke a legnagyobb divíziónak (Euro RSCG), melynek székhelyét 1997-ben New York-ba helyezik.

 

1997 Az Havas S.A. felvásárolja a C.E.P. Communication-t

 

1998 A Compagnie Générale des Eaux, amely nevét Vivendi-re cseréli, felvásárolja az Havas-t (100%) és leányvállalatát, az Havas Advertising-ot. A Vivendi később nem tartja stratégiai jelentőségűnek kommunikációs és reklám ügynökségi tevékenységeit.


Ettől kezdve az Havas Advertising megszilárdítja helyzetét a kommunikációs és reklám világban, és agresszív akvizíciós stratégiába kezd, ezzel kívánja elkerülni, hogy az Havas előbb-utóbb elvegye önállóságát. Ennek során magába olvasztja a Snyder ügynökséget, valamint körülbelül 100 kisebb ügynökséget az Egyesült Államokban, Európában és Ázsiában.

 

1999 Az Havas médiatervező cégét, a Médiapolis-t egyesítik a spanyol Media Planning, S.A. ügynökséggel, amelyet Léopoldo Rodés Castañes és családja vezet. Így hozzák létre a Media Planning Group-ot (MPG), amelyben az Havas Advertising 45%-os tulajdoni hányadot szerez.

 

2000 Az Havas-t átnevezik Vivendi Universal Publishing-ra, és kiválik belőle az Havas Advertising

 

2001 Az Havas 100%-os tulajdoni hányadot szerez a Media Planning Group-ban (MPG)

 

2002 Az Havas Advertising megvásárolja az Havas névhasználati jogát. Amit jelenleg Havas Group-nak hívnak, valójában az anyacég leányvállalata, amely 2002. május 23-án szerezte meg a névhasználati jogot. A holdingtársaság székhelye jelenleg Párizs külvárosában található, és jegyzik az Euronext tőzsdén.

 

2003 Stratégiai újjászervezés keretében az év szeptemberében megalakul a vállalat 3 központi divíziója: Euro RSCG (integrált kommunikációs ügynökségek hálózata), MPG / Havas Media (reklám és médiatervező ügynökségek hálózata), Arnold Worldwide Partners (Az Egyesült Államokra koncentráló ügynökségek hálózata).

2004 A Bolloré Group júliusban részesedést szerez a Havas Group-ban

 

2005 Jelentős változásokat hajtanak végre a Havas Group vezetőségében

 

2006. A Havas Group július 27-én kivonja részvényeit a NASDAQ tőzsdéről (teljes nevén a National Association of Securities Dealers Automated Quotations, magyarul az Értékpapírkereskedők Országos Szövetségének Automatikus Adás-Vételi Rendszere, egy részvénytőzsde az Amerikai Egyesült Államokban. A NASDAQ a legnagyobb elektronikus részvénykereskedelmi rendszer az Egyesült Államokban. Mintegy 3800 cég papírjai forognak itt, és a kereskedelem volumene itt a legnagyobb az egész világon).

 

Október 10-én felfüggesztését kéri a Securities and Exchange Commission-nél, ami 2007. december 7-ig tart.

 

Július 6-án Vincent Bolloré, francia vállalkozó, saját holdingvállalatán, a Bolloré Group-on keresztül lesz a fő tulajdonos, a részvények 26.41% birtokolva. Bolloré így az Havas Group elnöke is (Président du conseil d'administration).

 

2007 Az MPG-t átnevezik HAVAS Media-vá

 

2009 A Havas Group újjászerveződik 2 fő üzletágra: HAVAS Worldwide és HAVAS Media néven. A szinergiák elősegítése és további megerősítése érdekében a Havas Group úgy pozicionálja magát, mint a legintegráltabb szervezet az ágazatban.

 

A Havas Media példájára a Havas Worldwide magához kapcsolja az összes reklámügynökséget, marketing szolgáltatást és egységes arculatba rendezi a hálózatot. Így kerülnek egy ernyő alá a következő szervezetek: Euro RSCG hálózat ügynökségei, független ügynökségek, mint: Arnold (Boston, New York, Washington, London and Milan), H and W&Cie (Paris), Palm (Montreal) and Data Communiqué (New Jersey).

 

2010 Az Havas Group Full service digitális ügynökséget alapít Magyarországon Havas Digital Hungary néven, mely teljes körű szolgáltatásokat kínál (kreatív & média).


Az új cég, ami a MAKSZ online szekciójának új tagja, az MPG Hungary és az Euro RSCG Budapest közös vállalkozásaként indult. Az Havas Digital Hungary a nemzetközi hálózatokhoz tartozó ügynökségek esetében különlegesnek számító módon egyszerre kínál kreatív és médiavásárlási szolgáltatásokat az online és egyéb digitális területeken.

 

Tevékenységi körébe tartozik a már tradicionálisnak számító - digitális kreatívok tervezése, website készítés, eCRM, a [mobilmarketing]? és a [médiatervezés]? és vásárlás – szolgáltatásokon túl a keresőmarketing ([SEM]? / [SEO]?) és a social media (pl. [SMO]SMO'">?) aktivitások tervezése és kivitelezése is. Az új cég célja, hogy integrált szolgáltatások nyújtásával full service digitális ügynökségként segítse ügyfeleit.



Egyéb adatok:

Források:


A szócikkhez társított címkék:
Havas Group
Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta