Kampány címe: ASSURANCE
Ügyfél: Hyundai
Szolgáltatás: Biztosíték és garancia kommunikálása
Ügynökség: GOODBY SILVERSTEIN & PARTNERS San Francisco, USA
Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Titanium & Integrated Lions, Bronz helyezés, 2009
Kampány:
2009 elejére szembesült a Hyundai azzal a nagyon komoly problémával, hogy a gazdasági válságnak köszönhetően szűkül a piac, és nem tudja eladni már az autóit, az emberek nem kapnak hitelt, és főleg nem mernek pénzt kiadni egy autóra. Ráadásul Amerikában egy koreai autót kell tudni úgy eladni, hogy közben a nagy autógyártók sorozatban mondanak csődöt. A Hyundai megígérte vásárolóinak, hogy amennyiben autót vásárolnak, és elvesztik az állásukat, úgy visszaadhatják az autót. Nincs rizikó, nincs több hitel, nincs több kérdés. Ezt az üzenetet kellett közvetítenie a GOODBY SILVERSTEIN & PARTNERS-nek, mely során televízióban, rádióban, újságokban és online is megjelentek a hírdetések, hatalmas sikert aratva.
Eredmények:
2009-ben az egyetlen autómárka volt Amerikában, amely növelni tudta az eladásait, míg az amerikai gyártók autóinak a fele, és a japán autók 30%-át nem sikerült eladni, addig a Hyundai 14%-os növekedést produkált. A kampányról 350 újságcikk jelent meg több mint 100 millió [PR]? megjelenés, a Hyundai honlapja történetének legmagasabb látogatottságát érte el, és minden mérés alapján a Hyundai minden idők legsikeresebb kampányának bizonyult. A Hyundai sikerén felbuzdulva a többi autógyártó, légitársaságok, építési vállalkozók, sőt még NBA csapatok is lemásolták a kampányt.
Megoldás:
A kivitelezés elég egyszerűnek bizonyult: a kampány a világ legnagyobb reklámnézettségét hozó Super Bowl szüneteiben mutatták be előszőr, majd ezzel egy időben az Internetre is kikerültek a bannerek, és a Super Bowl-t követő hétfőn megjelentek az újsághirdetések, rádióhirdetések.