Joost: "A korábban Venice Project kódnév alatt futó fejlesztés márkanevét 2007. január 16-án hozta nyilvánosságra a két alapító, akiknek a nevéhez a korábbi években olyan újítások elindítása fűződött, mint a Skype és a KazaA. A Joost az elmepáros szerint a tévé és az internet legjavát egyesíti egy DVD-minőségű, ám a webkettes alkalmazásokhoz hasonlóan interaktív és rugalmas kezelőfelületen. Az alapítók első megnyilatkozásaikban a minőségre és a biztonságra helyezték a hangsúlyt. Mind a [felhasználó]?k, mind a tartalomszolgáltatók számára alapvető és fontos ugyanis, hogy ellenőrizetlen, rossz minőségű vagy akár illegális felvételek ne legyenek elérhetők a platformon. Ha ezt garantálni tudják, hozzájuthatnak olyan megfelelő felbontású, legális és népszerű videókhoz, amelyeket a fogyasztók eddig csak a tévé képernyőjén keresztül nézhettek meg.
A Joost bétafázisa nyár elejéig tart, a zömében önkéntes tesztelők egyre több tartalommal és saját visszajelzéseiknek megfelelően egyre használhatóbb felülettel találkozhatnak a bejelentkezés után. A hozzáférés bármilyen szélessávú kapcsolaton keresztül lehetséges lesz, a felvételeket peer-to-peer streamingen keresztül, csatornákba rendezve, de a tartalmat egyénire formálva, ingyenesen tekinthetik meg a regisztrált felhasználók. Az ingyenességet a Joost reklámblokkok beszúrásával tudja biztosítani. A felületen nem csak a videotartalmak vezérlésére, de a témához kapcsolódó tartalmak, például hírek, linkgyűjtemények megtekintésére, a többi nézővel való kapcsolatfelvételre és a vélemények megosztására is lehetőség nyílik."
Forrás
HipeRV, a Reklámvonal digitális média különkiadása
További információ