A közösségi vásárlás (group buying) az interneten fellelhető [közösségek]? együttes fellépésére alapoz. Az azonos érdeklődési körűek jó eséllyel vonzódnak bizonyos termékcsoportokhoz. A közösségi vásárlási alkalmazások erre az együttes vásárlói erőre építenek, mintegy nagybani vásárlóként lépve fel az eladók felé. A nagykereskedelmi ár feltétele természetesen a mennyiségi vásárlás, így bizonyos számú elkötelezett érdeklődőnek ki kell fejeznie vásárlási szándékát az engedmény eléréséhez. Az eladó számára pedig a fajlagosan alacsony logisztikai és adminisztrációs költségek teszik lehetővé az alacsony ár felajánlását (több megrendeléshez egy szállítás és egy tranzakció kapcsolódik). Az egyik első sikeres kezdeményezés a GroupOn nevéhez fűződik, amely 2008-ban indult és az egyik leggyorsabban növekvő elektronikus kereskedelmi vállalkozás. 2010-ben több magyar közösségi vásárlási weboldal is megjelent: ilyenek a Kupon Világ, a Napi Tipp, a Veddvelem, a Bónuszbrigád, a tsoonami, 2011-ben a Veddolcsón és az Alkupon. Ezek mindegyike épít a nagy közösségi portálokra (elsősorban a Facebookra), de a deal-ek elsősorban a saját weboldalon köthetők meg. Ebből a szempontból újítás a GroupDeal nevű Facebook alkalmazás, ami 2010. júliusában jelent meg a Wildfire fejlesztésében.
Itthon megjelentek az első, közösségi vásárlással foglalkozó weboldalak ajánlatait összefogó oldalak is. Ilyen például a Happy Faces oldala is, ahol lehetőség van az aktuális ajánlatok böngészésén túl az ajánlatokat összefoglaló hírlevélre történő feliratkozásra is.