Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A piackutatásban alapvetően két féle módszrecsoportot különítünk el,  a kvalitatív és a kvantitatív kutatási módszert.

 

A kvalitatív módszer nem számszerű eredményeket szolgáltat, hanem a célcsoportok gondolkodásmódját és várható reakcióit, cselekedeteit segít mélyebben megérteni. Lényege a minőségi jellemzés, az adatok mélyrehatóak, érvényességük magas. A kutató közelebbi kapcsolatot tud kialakítani az alannyal, így olyan területekre is betekintést nyerhet, amire a kvantitatív kutatásnak természetéből kifolyólag nincsen rálátása. Ez a módszer nem ragaszkodik mereven egy előre kialakított  kérdéssorhoz, stratégiájában [strukturálatlan]?, folyamatos.

 

Hátránya, hogy megbízhatósága alacsony, nagyon magas a szubjektivitás esélye, és alacsony az elérhető alanyok száma.

 

 

 

A társadalomkutatások egyik módszertana. Kvalitatív, azaz minőségi. Alap motívuma; a társadalmi jelenségek résztvevői, a cselekvők, csoportok helyzete, állapota objektíve nem állandó, szociális helyzettől függően befolyásolhatók reakcióik. Ez a folyamat a kutatás témája. Nem befolyásolja a kutatást előre felállított hipotézis, magaslat, előítélet. A módszereket illetve, kiválasztásuk rugalmas, reflektál a kialakult akkori helyzetre. A megfigyelő, kutató és a megfigyelt, kutatott között állandó kommunikáció folyik, a csatorna nyitva van. Ez befolyásolja a kutatót a későbbiekben. Igyekeznek a megbízhatóság, az érvényesség pontjainak teljesítésére, mivel ezek a kritériumok nagyban elősegítik a kutatások sikerességét. A kvalitatív kutatásnak több típusa is rendelkezésre áll a megfigyelőknek. Ilyenek például a terepkutatás, a kísérlet, az interjú.

Terepkutatás

Elsődleges cél és előnyös is kutatásoknál végeredményképpen számokkal prezentálni a kutatási eredményeket. A terepkutatás esetében ez nem könnyű. Persze húzogathatjuk a strigulákat egyes interakciók után, de végül ez az eljárás is kvalitatív adatokat eredményez. A terepmunka során adatokat gyűjtünk be és véleményt alkotunk, hipotéziseket, elméleteket fogalmazunk meg. A kvalitatív módszertannal kutató átfogó, teljes képet nyer a megfigyelt társadalmi jelenségről, csoportról. Olyan megfigyeléseket végezhet, amelyek eredményeképpen attitűdök, viselkedési szokások, magatartásbeli finomságok működési rendszerét térképezheti fel. Ezeket más módszerekkel nem lehetne felismerni.

 

 

 

 

 

A kvalitatív kutatás két csoportra osztható:

  1. A beavatkozó módszer, mint a mélyinterjú, fókuszcsoportos interjú, vagy a félig strukturált interjú
  2. A nem beavatkozó módszer, mint a [terepkutatás]?

 

A résztvevő megfigyelés bármelyik csoportba tartozhat a kutatás lényegétől függően.








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta