Médiatervező (media planner) feladata, hogy a legmegfelelőbb médium felületet találja meg a megrendelő reklámüzenetének közvetítése számára, azt a felületet amely leginkább megfelel feltételeinek.
A médiatervezők kétféle programmal dolgoznak:
- a Szonda Ipsos közvélemény kutató adatain épülő [MédiaNavigátor]?ral,
- AGB Nielsen programjával, amely a televízió nézettségi adatait mutatja meg.
Ezen programokból a médiatervezők megismerhetik a sajtó olvasottságára, a rádió hallgatottságára, valamint a televízió nézettségére vonatkozó adatokat.
A médiatervező munkakör betöltéséhez fontos a jó kommunikációs- illetve meggyőzőkészség, az ügyfél-orientált szemléletmód, jó üzleti érzék, valamint a különböző médiumokkal való állandó kapcsolattartás.
Feladatkör:
- hatékony médiatervezés,
- segítségnyújtás a hirdetők számára, hogy reklámjuk, hirdetéseik milyen médiumokban és milyen időpontokban, időszakokban jelenjenek meg ahhoz, hogy a kívánt célcsoporthoz eljusson üzenetük,
- adatokkal és számokkal megfelelően alátámasztott tervek készítése a büdzsé leghatékonyabb felhasználási módja érdekében,