A reklámüzenet olyan kommunikációs üzenet, amelynek célja egy termék, szolgáltatás, intézmény ismertségének és forgalmának növelése, és egy gondolatba sűríti a koncepciót, amely a kommunikációs célnak megfelelően fogalmazódik meg a reklám (mint bármely más üzenet) megalkotásakor, létrehozásakor.
A reklámüzenet feladója a hirdető, közvetítője a médium illetve más (közvetlen) reklámeszköz, befogadója a termék fogyasztója illetve szolgáltató/intézmény ügyfele. [PR kampány]?, szájreklám (WOM), és hasonló, véleményvezérek és hivatásos kapuőrök által közvetített üzenet esetén annak elsődleges befogadója olyan olvasó (hallgató, néző, felhasználó), aki nem fogyasztója a terméknek, hanem információforrásként szolgál számára.
Szerencsés esetben egy kampánynak egy kommunikációs célja és egy üzenete van. Sajnos a gyakorlatban előfordul, hogy a hirdető egy kampányban több elsődleges kommunikációs üzenetet is közvetíteni kíván, ezzel számos nehézséget okozva mind a kreatívanyagot, mind a médiatervet összállító ügynökségi kollégák számára.