Bezár [x]
Már 2497 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Márkafelépítés:

Mottó és küldetés

 

"If you have a body, you are an athlete," azaz
"ha van tested, akkor sportoló vagy".

 

Bill Bowerman mondta ezt néhány évtizeddel ezelőtt. A fickónak igaza volt. Ez a mondat kifejezi azt, hogyan tekintett ő a világra, és hogyan fut a Nike is a sorsa után. A mi nyelvünk a sport nyelve, amely a szenvedélynek és a versengésnek az egész világon ismert szótárán alapszik. Sok minden történt a Nike-nál, amióta belépett a piacra, a legtöbb ezek közül jó dolog volt, néhány viszont kétségtelenül kellemetlen. De a cég mindvégig azon volt, hogy lehetőséget teremtsen a teljesítmény növelésére mindazoknak, akiknek ez hasznára válhat, és erőt adó üzenettel szolgáljunk mindeki számára, aki odafigyel rá.

 

Ami egy kézfogással kezdődött két "futóbolond" között az álmos Eugene-ben (Oregon állam, USA), az most a világ legversenyképesebb sport és fitnesz vállalkozása. A világcég központja ma is Oregonban van, Beaverton városban. A Nike hazája a csendes-óceáni, észak-nyugati partvidék, de mint ambiciózus lelkek általában, kiszélesítette a horizonját a világ minden szeglete felé. A Nike ma körülbelül 29 000 embert foglalkoztat, és mindegyikük hozzájárulása lényeges ahhoz, hogy küldetése szerint inspirációt és innovációt vigyen minden sportolóhoz a Földön.

 

Cégtörténet évszámokban

 

1947: Mielőtt még a Nike létezett volna, Bill Bowerman, a későbbi társalapító már élt. És még mielőtt Bowerman létezett volna, ott volt Bill Haywsard, az Oregoni Egyetem első sportpálya-igazgatója. Ő volt az oregoni sportolók vezetője 1904-től 1947-ig. Az ő nevéhez fűződik az egyetem történelmi sportpályáin három olimpiai selejtező és számos nemzeti, NCCA és bajnoki verseny megrendezése. A később utána Hayward Field-re keresztelt sportközpont akár a Nike nem-hivatalos szülőhelyének is tekinthető.

 

1948: Bill Bowerman olimpikon, olimpiai edző, újító és ösztönző mentor elvállalja a vezető edzői feladatokat az Oregoni Egyetem sportközpontjában, és egészen 1973-ig el is látja azokat.

 

1955: A Nike jövőbeli társalapítói találkoznak az Oregoni Egyetemen, Eugene-ben, Amerika futó fellegvárásban. Bill Bowerman, aki ekkor már az Egyesült Államok vezető edzői közé tartozik, és Phil Knight, egy középtávfutó Bowerman csapatában, kapcsolatba kerültek egymással.

 

1962: Phil Knight Stanfordon készített kutatásának eredményei azt bizonyítják, hogy az alacsony árú, jó minőségű áruk jól megszervezett japán importja meg tudná dönteni a német dominanciát az Egyesült Államok sportcipő piacán. Miután megszerzi a diplomáját, Knight világkörüli útra indul. Japánban járva megismerkedik az Onitsuka Tiger vállalattal, amely jó minőségű sportcipőket gyárt, és meggyőződik arról, hogy jó marketing lehetőségei vannak ezeknek az áruknak az amerikai piacon. Abban a színben tetszelegve, hogy már saját vállalkozása van, Knight kitalál egy cégnevet, ezzel megalkotva a "Blue Ribbon Sports" márkát, amely a Nike elődje lett.

 

1963: Decemberben megérkezik Knight első Tiger cipő minta szállítmánya.

 

1964: Január 25-én Knight és Bowerman egy kézfogással megegyezik egy új vállalat létrehozásában. Mindketten ötszáz dollárral járulnak hozzá az együttműködéshez. Áprilisban megérkezik az első 300 pár cipőből álló szállítmány, és három hét alatt eladásra kerül. Knight egy könyvelő cégnek dolgozik, és szabadidejében apja raktárjából a kocsija csomagtartójában szállítja a cipőket a helyi és regionális sporttalálkozókra.

 

1965: Jeff Johnson - Knight egykori versenytársa a stanfordi egyetemi sportközpontban - teljes munkaidős, jutalék alapú munkát vállal a BRS-nél. Bill Bowerman egy új futócipő prototípusán dolgozik, és támogatást nyújt a Tiger cipők koncepcióját a jövő lábbelijeinek kifejlesztéséhez.

 

1971: Jeff Johnsonnak, a Nike első alkalmazottjának legmaradandóbb hozzájárulása a cég jövőjéhez: amíg alszik, álmot lát Niké görög győzelemistennőről - nevet adva a Blue Ribbon Sport első lábbelijének, amely a Swoosh márka színfoltjaként indul: egy focicipőnek, amelynek a neve végül "a Nike" lett. Knight ehhez még azzal az ötlettel járul, hogy az új cipőt Dimension 6 utónévvel látja el.

 

1976: Az olimpiai selejtezőkön először jelennek meg a nagy mennyiségben a Nike cipők - fiatal, feltörekvő bajnokok lábán, mind a közép-, mind a hosszú távú számokban. Az Eugene-ben rendezett versenyek jó előjelei voltak a cég bíztató promóciós tevékenységének.

 

1978: A Blue Ribbon Sports hivatalosan is Nike, Inc. néven működik tovább május 30-tól. John McEnroe teniszcsillag aláír egy szerződést a céggel. A Nike könnyen azonosítható McEnroe színes egyéniségével és heves vérmérsékletével.

 

1984: Falfestményeken és óriásplakátokon Nike szerelésben tűnnek fel sportolók szerte Los Angelesben, az olimpiai kampány részeként. A játékokról 58 Nike által támogatott, a világ minden részéről érkező sportoló összesen 65 éremmel tér haza.

 

1985: Bemutatkozik az első Air Jordan kosárlabdacipő, amely a Chicago Bulls kosárcsillagának, Michal Jordan nevét viselheti.

 

1988: Az Ade Age a XX. század két legjobb fősora közé választja a "Just do it" mondatot.

 

1997: A Nike formatervezői egy új termékcsoport piacán is elismerést szereznek. A Nike Triax futó-karóra az IDSA nemzetközi szakmai szövetség Az Évtized Formaterve címét nyeri el.

 

1999: A Nike társalapítója, Bill Bowerman távozik a cég igazgatótanácsából. Phil Knight az ő tiszteletére elindítja a Bowerman Sportpálya Felújítási Programot, amelynek célja a világ minden táján a fiatalok által használt futó- és sportpályák felújítása. December 24-én a Nike elsiratja Mr. Bowermant.

 

2003: A Nike-ot ismét az Év Hirdetőjének kiáltják ki a Cannes-i Reklámfesztiválon, ezzel az első olyan márka, amely kétszer is elnyerte a megtisztelő címet a díj ötvenéves története során (az első alkalom 1994-ben volt). Szeptemberben a Nike felvásárolja a nagy presztízsű és régi hagyományokkal rendelkező Converse márkát.

 

2005: A Nike legújabb fejlesztése a meztelen talpról veszi mintáját. A Nike Free-re keresztelt új termék a mezítláb futáshoz hasonló láberősítő élményt és teljesítményt nyújtja viselőjének.

 

Link

www.nike.com 

Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta