Origo.hu és tartalmak:
Az 1998 decemberében indult origo.hu a vezető hazai horizontális (hír)portál, tematikus, mára önálló márkákká érett csatornákkal (mint pl. a – kezdetben fizetősnek szánt – [Üzleti Negyed]?, a [Női Lapozó]? vagy a [Techbázis]? vagy utóbbi alcsatornája, a [Szoftverbázis]?).
Az Origóhoz tartozik az [iWiW]? közösségi hálózat és a legnagyobb hazai webmailszolgáltatás, a [Freemail]?, melyek - a top10-ben lévő origo.hu-t is megelőzve – a magyarok által legnézettebb top5 weboldalba tartoznak – 2. és 5. – a gemius/ipsos Audience 2009-es egyedi látogagószám (UV) mérései alapján.
Az Origóhoz tartozó további ismertebb [website]?-ok, csatornák a teljesség igénye nélkül: a [Google]? motorját használó [OK.hu]? kereső, a G-Portál, a Menedzserfórum, a Komment.hu, a Babázó, a [Videa]? [videómegosztó]?, az Origo Vásárlás vagy az Origo Téka.
Origo Zrt., üzletágak és üzemeltetés:
A portál üzemeltetője kezdetben az Origo Kft. (1998-99), majd a T-Online (korábban Axelero, még korábban Matávnet) tartalomszolgáltatási üzletága; végül 2007 októberében jött létre az Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. (röviden: Origo Zrt.), amelybe – az említett iWiW (2006-os akvizíciója) mellett – az [AdNetwork]? hirdetési hálózat is beolvadt (2007).
2009 szeptember végén – a "3 képernyős szolgáltató" (web, mobil, tévé) víziójának jegyében – az Origo Zrt. üzemeltetésében elindult az Ozone Network és a Life Network. A két tematikus (időjárás/közlekedés és életmód) tévécsatorna analóg és digitális kábelhálózatokon is fogható. Az új üzletág vezetője 2010 augusztusáig [Koltai Péter]? volt (feladatait ezt követően az Origo vezetősége látja el), a csatornák [programigazgató]?ja Hámori Barbara.
Az Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató a Magyar Telekom Nyrt leányvállalata, első vezérigazgatója Fischer András – 2009 szeptember elejéig –, akit 2009 decemberétől a versenytárs Index korábbi vezetője, Vaszily Miklós követett; akinek helyettese 2010 márciusától Novák Péter, a Kirowski ex-ügyvezető igazgatója.
Az Origo Zrt.
– nem tartalom-
– szolgáltatásai közé tartozik az AdHouse-nak nevezett, saját definíciójuk szerint "médiaügynökségnek" nevezett és a tag-weboldalak felé AdPartner néven márkázott sales house. Illetve a nem sok sikert felmutató, Adstudio nevű (belső) ügynökség, amit alapvetően a belső fejlesztési és kreatívmunkák melletti szabad kapacitások lekötésére hoztak létre. Az AdHouse-t és az AdStudiót 2009-ben a kereskedelmi igazgatóságban vonták össze.
Kapcsolódó linkek:
Origo portál