Bezár [x]
Már 2496 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Szponzorált linkek


A sales house olyan - reklámhelyeket értékesítő - ügynökség, amely összefogja különböző, jellemzően prémium (nagy elérésű, ismert márkájú, minőségi tartalmú) médiumok - sajtótermékek, rádió-, televíziós csatortnák, internetes site-ok - hirdetési felületeit, prémium inventory-ját, majd saját portfólióba rendezve, különböző összetételben és árazással - legtöbbször kizárólagos joggal - értékesíti a médiavásárló ügynökségeknek, direkt hirdetőknek vagy bármilyen egyéb hirdetésvásárló félnek a reklámpiacon. A sales house ügyfele a médium (angolszász terminológia szerint [publisher]?), az ő érdekeiket képviseli a sales house a hirdetők felé, és próbálja a hirdetőknek sales house rendszerben a legtöbb hirdetésmegjelenést értékesíteni, és ezzel a kiadónak bevételt termelni - jutalékért vagy esetleg fix díjazásért. (Némi zavarra adhat okot az elnevezések terén, hogy ugyanerre a cégtípusra néha azt a médiaügynökség kifejezést is használják, aminek - a széles körű, bevett értelmezése szerint - az ügyfele amúgy éppen a hirdető, és ami a hirdető megbízásából, az ő érdekeit képviselve végez médiatervezést és médiavásárlást).


Magyarországi megjelenésükkor a sales house-ok még általában a nagyobb [médiatulajdonos]?ok saját tulajdoni körükbe tartozó felületeit értékesítették, mint például a [Danubius rádió]? reklámidejét és weboldalai reklámhelyeit értékesítő Danubius Sales House, az  RTL Klub érdekeltségi köreibe tartozó [reklámfelület]?eket értékesítő [R-Time]?, az Indexet is tulajdonló [CEMP]? felületeivel kereskedő [CEMP Sales House]?, vagy az [Origo AdHouse]?, majd megjelentek a független, ún. partner site-ok felületeit értékesítő sales house-ok, amelyeknél a reklámfelületeket eladó médium és a sales house tulajdonosi körében nincs átfedés.

 

A sales house-ok esetében fontos jellemző, hogy tevőlegesen képviselik az ügyfeleiket, azaz a médiumokat - pl. bemutatót tartanak róluk a hirdetők felé, értékesítési kiadványban szerepeltetik őket stb. -, és személyes értékesítő csapattal rendelkeznek. Jellegéből fakadóan ezért alapvetően a "short-tail", prémium médiumok az ügyfeleik, ugyanis bizonyos médiumszám fölött - elaprózott portfólióval - a sales house már nem lenne képes, nem érdeke ellátni az egyenkénti képviseletet. Ez pedig meghatározza, hogy nagy elérésű médiumokról beszélünk a sales house-ok ügyfélkörében. (Kis olvasó-, látogatószámú niche médiumok esetleg akkor lehetnek sales house tagok, ha nagyon speciális, erős branddel, prémium tartalommal bírnak, és egy adott célcsoport felé jól értékesíthetőek a felületeik.)

Az internet elterjedésével újabb és újabb sales house-ok jöttek létre, amelyek egy része idővel ad networkké vált, azaz [long-tail]? tartalmak, weboldalak reklámfelületeinek vagy short-tail portálok eladatlan, másodlagos inventory-jának sokszor automatizált értékesítését végzi. (Gyakran fordul elő hibrid modell, amikor a hirdetéseladást végző szolgáltató egyidejűleg prémium felületeket és inventory-t értékesítő sales house-ként és másodlagos inventory-t árusító ad networkként is funkcionál.)

A független - azaz a képviselt médiummal nem egy tuladjonosi körbe tartozó - sales house-ok létjogosultsága tehát a nem nagyon nagy médiumok (mert azok általában saját értékesítéssel bírnak, akár saját sales house révén) és nem is túl kicsi, mindenképpen minőségi médiumok számára nyújtott szolgáltatásban van.


A sales house rendszer magyarországi fejlődésével, [piaci szereplő]?inek gyarapodása mellett felmerült az igény ezen cégek érdekképviseletére, közös fórum kialakítására, melyen belül a a sales house ügynökségek közösen keresnék a megoldást a felmerülő problémákra, kialakítanák a minőségbiztosítás és képzés feltételeit, illetve szakmai eredményeiket megosztanák egymással. Erre a célra hozta létre 2009 szeptemberében a Magyar Reklámszövetség Sales House tagozatát.

 

Magyarországon 2011 tavaszán jelenlévő sales house-ok:

 

Tulajdonosi sales house-ok:

- A közmédiumokat értékesítő sales house (MTVA Sales House)

- [CEMP]? Sales House

- EMG Sales House (értékesít nem csak EST Média tulajdont is)

- IKO Sales House (az RTL és tematikus csatornáit értékesíti)

- Integrált Média Megoldások Kft. ([Geomédia]? tulajdont értékesít, beleértve a résztulajdon NeoFM-et is)

- Origo AdHouse

- Ringier Online Sales House (értékesít nem csak Ringier-tulajdont is)

 

Független (majdnem kizárólag digitális médiumokat értékesítő) sales house-ok:

- [Actual Media]?

- Adaptive Media (offline és mobilmédia hirdetési felületeit is árulja)

- [At Media Hungary]? (a korábban a Chello Central Europe Sales által képviselt csatornákat értékesíti)

- [EVO Media]?

- [GMedia]?

- [Infinety]?

- [Lighthouse Media]?

- [MediaGo]? MediaSales (nemzetközi franchise részeként)

- [Thinkdigital]? (nemzetközi digitális sales house és ad network)

 

 

Forrás: Neo Interactive online marketing ügynökség


A szócikkhez társított címkék:
ad network , inventory , sales house
Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta