Személyes információk:
Perényi András
Vállalkozó, e-kereskedelmi tanácsadó
Szakmai előmenetel:
Perényi András több webshop felfuttatása után vágott bele az e-kereskedelem egyik legnehezebb kihívásának, a rendeléskezelésnek a megoldásába. Ez lett a Webshippy. A szakember a legújabb e-kereskedelmi trendek és hasznos megoldások terén tud segíteni a Billingo előfizetőinek, kreatív észrevételeivel.
Perényi András igen fiatalon ugrott bele a munka és az üzlet világába kezdetben a reklámipar berkeiben dolgozva. 19 éves korában lett a a nu:brain reklámügynökség grafikusa. 21 évesen társalapítóként létrehozza az Insomnia reklámügynökséget - ahol kreatívigazgatóként dolgozik 2001-2009 között -, ami már 50 feletti alkalmazottnál járt, amikor eladta üzletrészét. 2007-ben elnyerte az év leghatékonyabb reklámjának ítélt Platina EFFIE-díjat a Magyar Turizmus Zrt. számára készített animációs vírusfilmmel. Reklámszakmai szakmai ismereteit a Budapesti Kommunikációs Főiskolán, valamint a Central European University kreatív szemináriumain szerezte.
A 2010-es években magával ragadta a startup világ "mámora", 2011-2016 között - eközben egy ideig Thaiföldön élve - iLandGuide néven kísérelt meg egy Sarasotában, Floridában bejegyzett vállalkozás kereteiben turisztikai mobilapplikációt bevezetni a piacra, amely üdülőszigetek helyszín- és programajánlóit tartalmazta.
Ennek kudarca után figyelme az egyre erősödő e-kereskedelem felé fordult. Először - Designrs néven - digitális showroom szolgáltatást nyújtó startupot gründolt 2014 novemberében, mely vállalkozás 2016 januárjáig működött. Ugyanebben az évben One Advisory néven üzletviteli tanácsadó céget indít. Tanácsadói tevékenysége mellett 2015 környékén indította be saját, elektronikai és kozmetikai termékeket értékesítő webáruházait (Proda, VanillaDeal). Az e-kereskedelem témában egyre inkább elmerülve Shopify-tanácsadóvá képezte magát, miközben számítástechnikai, majd kozmetikai webáruházakat hozott létre és épített fel.
Ekkor futott bele a webáruházak ugrásszerű növekedését leginkább akadályozó problémába: a megrendelt termékek csomagolásának és kiszállításának aránytalanul sok munkát igénylő és számos hibázási lehetőséget rejtő feladatköreibe.
Mivel nem talált olyan megoldást, amivel elégedett lett volna, üzleti lehetőséget érzett abban, hogy valaki átvegye ezt a kötelező, de nem az alaptevékenységhez tartozó feladatot a webáruházaktól, és ezáltal elhárítsa a logisztikai problémák okozta akadályt a növekedésük elől.
Ez a kísérlet lett az azóta számos díjat nyert és befektetői érdeklődéstől övezett Webshippy. A cég valójában egy logisztikai központ, folyamatautomatizált rendeléskiszolgáló raktárral. Emellett egy szoftver, amelyen a cég saját fejlesztő csapata folyamatosan dolgozik.
Kapcsolódó információ: