Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A sajtótájékoztató az interjú szituáció speciális válfaja. Ezt sokáig protokolleseménynek tekintették, nem minden alap nélkül. A sajtótájékoztató leggyakrabban az információszolgáltatásra kötelezett szervezetek és személyek által szervezett fórum, amelyre a média munkatársait hívják meg azzal a céllal, hogy segítségükkel informálják az állampolgárokat.

A sajtótájékoztató valójában interjúk sorozata (újságíró kérdez, közszereplő válaszol).

 

Néhány aranyszabály, amelyet érdemes szem előtt tartanunk:

  • Csak valóban fontos bejelentés esetén szervezzünk sajtótájékoztatót. Az újságíró ideje véges, örökös versenyfutásban van a hírekkel és a határidőkkel. Ne pazaroljuk feleslegesen az idejét.
  • Készítsünk sajtóanyagot, amelyben bővebben is kifejhetjük a sajtótájékoztatón elmondottakat. Csak ellenőrzött adatokkal dolgozzunk.
  • Kérdések-válaszok. Ajánlott végigmenni a legvalószínűbb kérdéseken, amelyeket az újságírók feltesznek majd nekünk a sajtótájékoztatón.
  • Készüljünk fel mindenre! Ellenőrizzük a termet, a sajtóanyagokat, az összes elektronikát, a terem hőmérsékletét, a cateringet – jöjjön jégeső vagy hurrikán, a show-nak végig kell mennie!
  • Határozott megjelenés (nem igényel magyarázatot).
  • A sajtótájékoztatón nagyon fontos, hogy folyamatosan tartsuk a szemkontaktust a jelenlévőkkel. Ezért ne olvassuk fel mondandónkat, inkább készítsünk jegyzeteket, amelyekbe néha belepillantunk.
  • Nagyobb hatást érhetünk el, ha felállva mondjuk el üzeneteinket.
  • Hasznos, ha kijelölünk egy személyt a sajtótájékoztató moderálására. A moderátor bemutatja a jelenlévőket, felvezeti és levezeti az eseményt, valamint ügyel az időrendre is.
  • A sajtótájékoztató hossza változó, de ne felejtsük el, hogy még az Amerikai Egyesült Államok elnöke sem tart egy óránál hosszabb sajtótájékoztatót (újságírói kérdésekkel együtt). Legyünk rövidek, tömörek, célratörőek. 30 perc – kis túlzással – a világ megváltására is elég.
  • Legyünk kreatívak! Ha prezentációt is használunk, akkor mindig emlékezzünk a Guy Kawasaki féle „10-20-30-as szabályra”:
    • 10 slide
    • 20 perc alatt
    • minimum 30-as betűméret
      • Ne vegyünk nagyon komolyan magunkat. Csipetnyi humorral többet érhetünk el, mint gondolnánk.
      • Sajtótájékoztató-gyorstalpaló
    • Kezdjünk a legfontosabb üzeneteinkkel röviden. Három kulcsüzenet bőven elég.
    • Ezt követően fejtsük ki mondanivalónkat, érveljünk adatokkal, támasszuk alá üzeneteinket.
    • Végül zárjunk ismét a kulcsüzenetekkel.

 

A sajtótájékoztató résztvevői (politikus, főszereplő, szervező) tájékoztatási kötelezettségüknek tesznek eleget, ezért nem zárhatnak ki senkit a sajtótájékoztatóról.








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta