Kampány: Stefan the Swopper (Stefan a Cserélő)
Ügyfél: Posten
Szolgáltatás: Svéd Posta szolgáltatásai
Kampány készítője: ÅKESTAM HOLST Stockholm, Svédország
Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Cyber Lions, Arany helyezés, 2009 (Honlap és microsite)
Cél:
A Svéd Posta szerette volna ösztönözni a küldemények feladását, növelni a fiatalok ismereteit a Svéd Posta szolgáltatásairól, a lehető legköltséghatékonyabb módon.
Megoldás:
A megoldás Stefan, a Cserélő karakterének megalkotása volt. Egy 28 éves életművész Stockholmból, aki belefáradt eddigi életébe és ezért úgy döntött, hogy mindenét elcseréli. Célja az volt, hogy egy hónapon belül minden a lakásában található holmit – még a fogkeféjét is - elcserél. Készítettek egy honlapot, ahol a felhasználók nem láthatták a teljes Stefan „vagyont”, csak a csereügyletek által. A Svéd Posta szponzorálta a Stefan féle csereügyletek doboz- és postaköltségeit. Ez által megismertette szolgáltatásait, valamint szolgáltatásainak minőségét a célcsoport tagjaival, hisz mindenki, aki bármit is elcserélt Stefannal, az a Svéd Posta szolgáltatásait vette igénybe.
Eredmény:
- Nem tartott sokáig, amíg ez a furcsa ötlet átterjedt blogok, újságok tartalmába, valamint még a nemzeti televízió is foglalkozott a témával. Összességében a weboldal létrehozása óriási [PR]? hatást vont maga után.
- Összesen 1750 különböző megkeresés érkezett, amiből 187 csereügyletet bonyolítottak le a kampány során.
- A kampány honlapjának 4 millió látogatója volt (A Svéd lakosság 9 millió)
A kampány honlapja: www.stefantheswopper.com
Kampány tervezői:
|
Kampányt bemutató videó
Stefan the Swopper from Stefan Byte on Vimeo.
|