Márkafelépítés:
Történet
A vállalat megszületése és eddigi pályája egyike az újkori magyar gazdaság kisszámú karriertörténetének. A magyar technikai fejlődés – miként a huszadik század első évtizedeiben – ismét az európai és a világtrendekkel együtt mozdult. A Westel részese lett annak a kommunikációs forradalomnak, amelyik megteremtette az országban a modern telefóniát. Az 1993-ban a Matáv, a US West és a Westel Rádiótelefon Kft. alapította ambiciózus cég szinte berobbant a köztudatba. Indulásakor már megvoltak a [mobilkommunikáció]? alapjai, rendszerbe állt a GSM és a korszerű kommunikáció többi, vezeték nélküli hang- és adatátvitel eszköztára. A Westel 900 vezérigazgatója Sugár András lett, aki 20 fős dinamikus csapattal kezdte el a mobilszolgáltató felépítését. A cég Budapesten és Kecskeméten egyszerre kezdte meg a teljes körû kereskedelmi szolgáltatást. A mobilszolgáltatók közül elsőként szerez új előfizetőket kedvezményes telefonvásárlási akcióval. A Westel mutatja be az első magyar újratölthető egységkártyát.
A harmadik piaci szereplő megjelenésével újabb fordulat következett. A Westel üzleti stratégiája már a multimédia, az adatkommunikáció, a tartalomfejlesztés új piacait készítette elő. 2002 a gyors csomagkapcsolt átviteli mód, a [GPRS]? és a Mobil Multimédia éve. Az új fejlesztések és termékek mellett a Westel elindította az internetes online ügyfélszolgálatot, a 24 órás mobilbankot, a dominósoknak a teljes körû [roaming]? lehetőséget. A következő évben megszületett a nagy sikerû 777mobil, Magyarország legnagyobb mobilportálja – a szórakozástól a vásárlásig –, és ezzel a mobiltelefonok jelentős része „mobil plázákká” alakult át. 2004. május 3-tól a estel T-Mobile Magyarország Rt. néven folytatja tevékenységét.
A T-Mobile a világ egyik vezető mobilszolgáltatója, szolgáltatásait több mint 103 millióan veszik igénybe. A társaság T-Mobile néven jelen van az Egyesült Államokban, Németországban, Hollandiában, Nagy-Britanniában, Csehországban, Horvátországban, valamint Ausztriában és most már Magyarországon. A cég fennállásának első tíz esztendejében ügyfelei összesen 18 milliárd percnyi hívást bonyolítottak mobiltelefonjukon. Szilveszterkor egy óra leforgása alatt több üzenetet küldenek a T-Mobile-ügyfelek, mint máskor egy egész nap alatt. A T-Mobile Napon, 2004. június 5-én közel 500 ezer ember ünnepelt együtt a céggel az európai összehasonlításban is a legnagyobb ingyenes szabadtéri koncertnek tekinthető Kapcsolat Koncerten. A T-Mobile (Westel) az első hazai nagyvállalat, amelynek tevékenységét Európai Minőségi Díjjal értékelték. A világ GSM-szolgáltatói közül a T-Mobile (Westel) nyújtotta elsőként ügyfeleinek az MMS kereskedelmi szolgáltatást.
Kapcsolódó információk:
A termék
A cég életében sorra jöttek a világpremierek, amelyek nemcsak a magyar piacon biztosítják az elsőséget, hanem nemzetközi hírnevet is hoznak. A cég első volt a WAP, a GPRS, az MMS szolgáltatás, a [WLAN]? és az [EDGE]? magyarországi bevezetésében. A tizedik születésnapja alkalmából – az országban elsőként – a legújabb harmadik generációs készülékeken videotelefonálással egybekötött [UMTS]?-bemutatót tartott. A multimédiás megoldások sorát kínálja ügyfeleinek, a hang- és a szövegküldés mellett a kép- és videoátvitelt, a mobil internetet és a vállalati vezeték nélküli hálózatok bevezetését. A T-Mobile Magyarország készen áll a mobilkommunikáció új, harmadik generációs korszakára.
Link