Kampány címe: Dance
Ügyfél: T-Mobile
Termék/Szolgáltatás: T-Mobile
Kampány készítője: SAATCHI & SAATCHI London, Egyesült Királyság
Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Titanium & Integrated Lions, Bronz helyezés, 2009 (Nevezési kategória: Titanium & Integrated)
Kampány:
Az angolok a tél és a gazdasági recesszió általi depresszióból adódóan érzékenyek voltak a cégek kétszínűségére és becstelenségére. Ebben a környezetben kellett a T-mobilenak egy új kampányt szerveznie. Egy olyan kampányra volt szükség, amely visszaadja az embereknek a bizalmat, amely megkedvelteti velük a márkát. Egyszerűen nem közölhették a T-mobil új filozófiáját „Oszd meg az életed”, hanem ezt be kellett bizonyítani. Úgy döntöttek a [Saatchi & Saatchi]?-nál, hogy egy olyan nyilvános eseményt kell rendezni, amit az emberek azonnal megosztanak barátaikkal és ismerőseikkel. Az eseménynek olyan nagynak kell lennie, hogy a TV-k, újságok, blogok, rádiók beszéljenek róla, felkapják a hírt. Egy csodálatos pillanatban nem csak azok osztozhatnak, akik ott voltak, hanem megosztható bárkivel a világon a különböző csatornákon.
Eredmény:
13 millióan látták a Youtube-ra feltöltött vírus filmet, a tizenkettedik leglátogatottabb videó a Youtube-on (UK) szórakoztatás kategóriában. 43 Facebook csoport alakult, a legnépesebb 4.500 főt számlál, az elmúlt egy év leglátogatottabb reklámfilmje a ViralVideoChart.com-on, 2.500 blog osztotta meg szerte a világon. A T-mobile hatalmas lépést tett: azon emberek száma, akik úgy gondolják, hogy a kedvenc szolgáltatójuk a T-mobile, megháromszorozódott. A recesszió alatt a T-mobile forgalma 52%-kal nőtt, az ügyfelek 80%-a többet tervez költeni, mint havi £30.
Megoldás:
Január 15-én, délelőtt 11-kor, a Liverpool-i vasútállomáson ingázók százai kezdtek el táncolni, a hangosbemondókon keresztül sugárzott zenére. Pillanatokkal később újabb utasok csatlakoztak a tánchoz, több százan, akik nem voltak beavatva a kampányba. Mindenkit megfogott a pillanat. 6 országos tv adó adta le a reklámot, 14 napilap és magazin tudósított a kampányról, 19 rádióállomás osztotta meg hallgatóival az eseményt.