Kampány címe: Unbreakable Kiss
Ügyfél: De Beers
Termék: Gyémánt
Kampány készítője: JWT New York, USA
Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Cyber Lions, Bronz helyezés, 2009
Kampány célja:
Az amerikai 2008-as év gazdasági válsága eredményeképpen a karácsonyi időszakban az emberek rosszkedvűek, elkeseredettek voltak, már nem tudtak annyit költeni ajándékokra, mint korábban.
A De Beers gyémánt kereskedés úgy döntött, ad egy szép ajándékot az embereknek, ami során szeretnék azt az üzenetet kommunikálni, hogy a szeretet örök, mint a gyémánt.
Felállítottak egy négy láb magas emelvényt New Yorkban, a Madison Square Parkban, amelyről lelógatták a fagyöngy koszorúból megformázott Diamond logót. E fagyöngy koszorú alatt válthattak a párok csókokat, melyeket digitális fényképezőgépek által lettek rögzítve. 60 fényképezőgép volt egy körben elhelyezve, melyek pillanatképeket készítettek, majd ezeket egy forgó videóvá animálták és ezt követőben pedig a felvételeket feltöltötték a kampány honlapjára. A feltöltött 360 fokban bemutatott csókok a végtelenséget szimbolizálták.
A látogatók felmehettek a kampány weboldalára, ahol letölthették a felvételeket, melyeket feltehették a Facebook oldalukra, vagy háttérképként állíthattak be, esetleg karácsonyi üdvözlő lapot készíthettek belőlük. A weboldalon továbbá a párok kitölthettek egy űrlapot a kettőjük szerelméről és eredményül ötleteket kaptak, hogy például melyik város a legmegfelelőbb számukra nyaralási célpontként.
A kampány felvételeit bemutatták a [Youtube]?-on is, ahol rövid idő alatt hatalmas nézettséget generáltak.
Bemutató videó:
Eredmények:
A De Beers weboldalának az ünnepek alatt 94%-kal magasabb volt a forgalma, mint az előző évben, a park forgalma 30%-kal nőtt, rengetegen érkeztek más államokból is, órákat voltak hajlandóak sorban állni a fényképekért. Minden egyes fotó után 5$-ral segítette a kampány Elton John Aids alapítványát, összesen 50,000$ gyűlt össze.
Kampány tervezői:
Név
|
Vállalat
|
Pozíció
|
Ty Montague
|
JWT
|
Chief Creative Officer/Co-President/JWT North America
|
Harvey Marco
|
JWT
|
Chief Creative Officer/JWT New York
|
Kash Sree
|
JWT
|
Executive Creative Director
|
Rob Omodiagbe
|
JWT
|
Creative Director/Art Director/Copywriter
|
John Cornette
|
JWT
|
Art Director
|
Jaime Schwarz
|
JWT
|
Copywriter
|
Bee Reynolds
|
JWT
|
Copywriter
|
Kathryn Leo
|
JWT
|
Digital Producer
|
Nicky Maser
|
JWTWO
|
Producer
|
Angela Buck
|
JWT
|
Broadcast Producer
|
Lauren Eberhardt
|
JWT
|
Print Producer
|
Sara Clark
|
JWT
|
Art Producer
|