A vásár, egy olyan időszakos rendezvény, amelyet azonos helyszínen tartanak meg rendszeres időközönként. Célja az árucsere előmozdítása. A korszerű vásár egy olyan nemzetközi méretű piacot jelent, amely rendszeres időközönként egy helyre és egy időbe koncentrálja a keresletet és a kínálatot.
Jellemzői:
- Az alapvető adatokat a nemzetközi vásárnaptárak tartalmazzák
- A vásár presztízsadatai:
- látogatók száma
- kiállítók száma
- vásár múltja és hagyományai
- vásárrendező szerv alap- és külön szolgáltatásai
- A befogadói szituáció kettős:
- A vásáron, kiállításokon megjelenő szakemberek az adott témában otthonosan mozognak és ezzel kapcsolatot új információk reményében látogatnak el a rendezvényre.
- A nagyközönség ismeretei szakmailag felszínesebbek. Az image szubjektív elemeit kell kiemelniük a kiállító cégeknek, hogy érdeklődésüket felkeltsék, valamint fel kell készülniük érdeklődésükre szabott információkkal, prospektusokkal, termékkatalógusokkal.
- A vásárokon a termék bemutatása, használati lehetőségeinek prezentálása rendkívül lényeges, mivel elősegítheti a személyes meggyőzést és az eladást.
Fajtái:
Szereplői:
- vásárigazgatóságok
- meghirdető szervezetek
- rendező szervezetek
- feladatuk:
- tematikát készítenek
- feltételeket szabnak
- díjakat állapítanak meg
- szolgáltatatnak
- kiállítók
- részt vesznek a vásárokon, megjelennek termékeikkel, szolgáltatásaikkal.
- látogatók
- érdeklődnek a kiállított termékek iránt