Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A vásárlási befolyásoló szerepet betöltheti valamely családtag is, ugyanakkor a különböző családtagok - egy adott termék vagy szolgáltatás vásárlási döntési folyamata során - más és más szerepet tölthetnek be, illetve különböző módon gyakorolnak hatást a döntési folyamatra.

 

Vásárlói magatartást befolyásoló tényezők:

  • társadalmi és gazdasági környezet (pl. jogi környezet, életszínvonal, tömegkommunikáció
  • kulturális jellemzők (pl. nemzteiségi kultúrák) 
  • társadalmi jellemzők (pl. hovatartozás) 
  • személyes jellemzők (pl. életkor, vagyoni helyzet, személyiség, márkahűség) 
  • pszichológiai jellemzők ([motiváció]?, attitűd, személyiség és énkép, észlelés és tanulás)

 

A családtagok a vásárlási döntési folyamatban különböző szerepeket tölthetnek be:

  • vásárlási kezdeményező: akitől a termék vásárlásának ötlete származik
  • vásárlási befolyásoló: bárki a döntési folyamat részvevői közül, akinek a véleménye fontos a vásárlási döntésben
  • vásárlási döntéshozó: aki eldönti a vásárlás tényét
  • [vásárló]?: aki lebonyolítja a vásárlást
  • [használó]?: aki használni fogja a megvásárolt terméket 

 

 

A vásárlási befolyásoló informális kommunikáció során információt, vagy tanácsot ad

  • a termékszelekcióról
  • illetve a márkaszelekcióról.










Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta