Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Adott vásárlási szerepet betölthet egyszemélyben valamely családtag, de a különböző családtagok
egy adott termék vagy szolgáltatás vásárlási döntési folyamata során más és más
szerepet tölthetnek be, illetve más és más módon gyakorolnak hatást a döntési folyamatra.

A vásárlási kezdeményezőtől származik a vásárlás ötlete. Ő veti azt fel először.
 

Vásárlói magatartást befolyásoló tényezők:

  • társadalmi és gazdasági környezet (pl. jogi környezet, életszínvonal, tömegkommunikáció)
  • kulturális jellemzők (pl. földrajzi-, nemzteiségi kultúrák)
  • társadalmi jellemzők (pl. referencia csoportok, korszakok, hovatartozás)
  • személyes jellemzők (pl. életkor, vagyoni helyzet, személyiség, márkahűség)
  • pszichológiai jellemzők ([motiváció]?, attitűd, személyiség és énkép, észlelés és tanulás)
     

A különböző tulajdonságokkal rendelkező termékek vásárlásának bonyolultsága eltérő.

A [család]?tagok a vásárlási döntési folyamatban különböző szerepeket tölthetnek be:

  • vásárlási kezdeményező: akitől a termék vásárlásának ötlete származik
  • vásárlási befolyásoló: bárki a döntési folyamat részvevői közül, akinek a véleménye fontos a vásárlási döntésben
  • vásárlási döntéshozó: aki eldönti a vásárlás tényét
  • [vásárló]?: aki lebonyolítja a vásárlást
  • [használó]?: aki használni fogja a megvásárolt terméket








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta