A webizód, egyik értelmezésében, olyan - általában 5 percnél nem hosszabb - online megjelenő epizód, melynek célja, hogy a televíziós "anyasorozat" egyes évadjai közt jelentkező szünetben fenntartsa a rajongók érdeklődését úgy, hogy a fő cselekményhez illeszkedő, ám abba nem beleavatkozó (háttér)történeteket mutat be, a folytonosság élményét nyújtva ezzel a nézőknek. Mobilinternetes változata a [mobizód]?.
Webizódok másik fajtáját jelentik a kizárólag internetre készült [sorozat]?ok epizódjai, amelyek már lehetnek némileg hosszabbak (kb. 7-20 perc), de jellemzően így sem érik el a kereskedelmi televíziós epizódok átlagos hosszát. Ezek a webes sorozatok általában olyan témát ölelnek fel, amit tartalma vagy a célcsoport tömeges online jelenléte vagy online médiafogyasztási szokásai miatt inkább az [online média]? képes eltartani.
A kategória legújabb típusa a márkázott webizód, illetve online sorozat (amit a broadcasting mintájára brandcasting-nek is neveznek), amelyet egy-egy márka tulajdonosa készíttet és közvetít (vagy finanszírozza a közzétételét) főként [márkaépítés]?i céllal. Lásd például az In the Motherhood című sorozatot. Ez a hirdetési forma a közeljövőben komolyabb versenytársat jelenthet a hagyományos online reklámnak, azon belül is a szintén mozgóképes tartalmat kínáló [videóbanner]?nek.