Az adatbázis marketing alapja, a marketing adatbázis.
Az adatbázis marketing egyre nagyobb jelentőségre tett szert az évek során a direkt marketing eszközök fejlődésével párhuzamosan. A direkt marketing sikere a naprakész, pontos adatbázison múlik, amely alapján elérhetők, megszólíthatók a potenciális fogyasztók.
A jó adatbázis:
- mentes a duplicitásoktól (minden csak egyszer szerepel),
- kizárólag aktív ügyfeleket tartalmaz,
- teljes mértékben megfelel az adatvédelmi törvénynek és a [reklámtörvény]?nek
- pontos és naprakész.
- jól szűrhető, targetálható
A piac ismerete és megértése napjainkra elengedhetetlenné vált a sikeres üzleti tevékenységhez.
Az adatbázis marketing legfontosabb funkciója az információk összegyűjtése, rendszerezése a potenciális ügyfelekről, a vásárlási szokásokról és a fogyasztói trendekről. Az adatbázisban tárolt és értékelt adatok alapján a döntéshozók megfelelő információkkal rendelkeznek a piac változó szegmenseiről, ami a tervezés és a kialakítandó marketing stratégia alapját jelentik. Az adatbázis marketing jelenti a kulcsot a rendelkezésre álló marketing erőforrások hatékony elosztásához és a potenciálisan legnagyobb vásárlási hajlandósággal bíró leendő ügyfélkör kiválasztásához.