Bezár [x]
Már 2507 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Céginformáció:

Alapítás és az első évek

 

Az Akció Művészeti Propaganda és Ügynöki Kft.-t 1988-ban Angyalosi László újságíró alapította néhány barátjával – köztük Fábry Sándorral, Kalmár Péterrel és a Coopex Kisszövetkezettel. Az eredeti tervek szerint a cég színházi merchandisinggal foglalkozott volna, de 1990-ben mégis a reklámszakma lett a fő profiljuk. A profilváltáskor Angyalosi kivásárolta a cégből az alapítók nagy részét, és új tagként, az akkoriban, szabadúszó szövegíróként tevékenykedő Geszti Péter csatlakozott a reklámügynökséghez.

 

 

A cég növekedése

 

A cég már az első években is nyereséges volt, annak ellenére, hogy – saját bevallásuk szerint - a szakmát autodidakta módon sajátították el. Az első igazán komoly ügyfele, a Postabank megszerzése után sikerük megállíthatatlannak bizonyult. Árbevételük 1995-től tartósan 1 milliárd forint feletti, leginkább a Postbank megbízásainak köszönhetően. Geszti tulajdonrésze időközben a kétszeresére növekedett, mivel a pénzintézettel kialakított szoros viszonyból rendkívüli hitel-lehetőségekhez jutott hozzá az ügynökség. 1999-ben a Postbank nem hosszabbította meg egyéves megbízásukat, ám ekkorra már az Akció az egyik legismertebb magyar reklámügynökséggé nőtte ki magát, és olyan ügyfelekkel dolgozhatott, mint a Westel Mobil Rt. (ma T-Mobile), a [Béres]? Rt. és a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Rt. (Pepsi). Bár az 1999-es év veszteséges volt az Akció számára, de 2001-től helyzete stabilizálódott.

 

Mivel a kreatívigazgatóként dolgozó Geszti a napi operatív munkából való fokozatos visszavonulást tervezte, ezért ez a menedzsmentet is érintette. Ezzel is összefüggésben, ugyanazon tulajdonosi körrel, de már más tulajdonarányokkal (Geszti 1/3-ados arányra növeli tulajdonrészét) megalakították az Akció Reklámügynökség Szolgáltató Kft.-t, majd 2002-ben ide telepítették át üzleti tevékenységeiket az eredeti cégből, ami innentől vagyonkezelő cégként működött az ingatlanok és tárgyi eszközök vonatkozásában.

 

2004-ben egyesült az Akció és a Nexus reklámügynökség, így megalakult az új, Akció-Nxs Kft. néven futó cég, melynek fő tulajdonosa továbbra is Angyalosi volt. Geszti üzletrésze maradt egyharmados, a Nexus volt tulajdonosa, Horváth Attila pedig 11%-os részesedést mondhatott magáénak. A cég fennmaradó üzletrésze két régi akcióshoz, Kuti Katához és Sefcsik Yvette-hez tartozott. Az új ügynökséghez került az Akciótól többek között a T-Mobile, az [OTP Bank]?, az RTL Klub, a [Danubius Rádió]?, a [Szerencsejáték Zrt]?. és az [Antenna Hungária]?; a Nexustól pedig az Argosz Biztosító, a [Panasonic]?, az Akzo Nobel, a Villeroy & Boch és mások; a Carlsberget már az egyesülés után nyerték el. Ezáltal létrejött a magyar tulajdonban lévő egyik legnagyobb full-service kreatívügynökség. Főbb tevékenységeiket a TV reklám, a közterületi (óriásplakát, citylight, építési háló), a sajtóhirdetés, valamint a PR/BTL megoldások képezték.

 

Változások

 

2006-ban Geszti Péter – a sok díj és a reklámszakember személyéhez ragaszkodó megrendelők ellenére is – úgy gondolta, hogy kiszáll a reklámiparból, és inkább a szabad alkotásnak él.

Különösen nehéz idők vártak így a gyakran csak „Geszti reklámcégeként” emlegetett Akcióra, főleg mivel időközben Angyalosi László is kiszállt az operatív munkából, és már csak mint tulajdonos volt jelen a cég életében. Összességében közel öt évig keresték Geszti utódját a kreatívigazgatói poszton. A Nexus-szal való egyesülést követően Gesztit Horváth Attila, (szakmai nevén Füge) helyettesítette, aki két év közös munka után teljes egészében átvette a kreatívigazgatói feladatokat. Az ügyvezető Molnár-Sefcsik Yvette lett, akit miután ő szülési szabadságra ment, átmenetileg ismét Angyalosi váltott.

Szintén kihatott az ügynökség megítélésére, és a korábbi előnyökből hátránnyá vált az a tény, hogy Geszti (már 98-tól) az SZDSZ-nek adott kommunikációs tanácsokat, majd 2002-ben a liberális párt kampányát tervezte ("üvegzseb", "Lop Stop" stb.), amit követően megjelentek az Akció-Nxs ügyfélkörében olyan állami cégek, mint a [Szerencsejáték Zrt.]? vagy a [Malév]?.

 

2010 augusztusában a cég teljes változáson ment keresztül-új tulajdonosi szerkezetet, új ügyvezetőt és új profilt kapott, és az addigi Akció-Nxs nevet is felváltotta az Akció 360.

 

Baldaszti Péter kivásárolta a régi tulajdonosokat, a cég ügyvezető igazgatója pedig rövid ideig Ménesi Zsolt, majd Baldaszti lett. Az új tulajdonos és menedzser a tulajdoni körében lévő Raspberry Kft.-t beépítve, illetve a Büro1012 Kft.-vel összeköltöztetve, bővítette az Akció szolgáltatásait, amivel biztosítani kívánja, hogy 360 fokos kommunikációt, új szolgáltatási portfóliót tudjon kínálni ügyfeleinek.

 

A váltáskor kiadott kommüniké szerint Kuti Katalin és Horváth Attila is a cégnél maradtak, Geszti Péter pedig stratégiai tanácsadóként segíti a menedzsment munkáját. Ezzel szemben csak Horváth maradt egy ideig a cégnél, amit nem sokkal később elhagyott, saját, egyszemélyes cégét megalapítva, magával víve korábbi - az Akció 360 egyik utolsó megmaradt - ügyfelét, az Aldit.

 

2011 elején a szinte teljesen kiüresedett ügynökség leigazolta [Nyéki Attila]? [kreatívigazgatót]? és [Misinszki Ákos]? operatív ügyvezető igazgatót, akiknek korábbi cége, a Conness Communication beolvadt az Akció 360-ba.



Tevékenység:

Jelenlegi ügyfelek: Magyar Telekom (2011. tavaszáig élő szerződés), Honda.



Egyéb adatok:

 

Kapcsolódó linkek

 

http://www.akcionxs.hu (hamarosan Akcio360.com)

 

BÜRO1012 creative pr agency - http://buro1012.com/

 

Raspberry works: http://raspberryworks.com

Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta