A kreatívigazgató (creative director) a reklámügynökség - pontosabban a kreatívügynökség - kreatívrészlegének vezetője.
A kreatívigazgató felelősségköre igen széles. Ő felel a teljes kreatívcsoportért. Vezetője, motiválója és inspirálója beosztottainak (szövegíróknak, art directoroknak, grafikus-operátoroknak stb.).
Feladatköre:
- Feladata a megbízó képviselete beosztottai felé, valamint a kreatív koncepciók vizuális felügyelete és irányítása.
- Nyomon követi a projekteket a tervezéstől egészen a végleges produkcióig.
- A kreatívcsoport számára jó légkört és kényelmes munkakörnyezetet biztosít annak érdekében, hogy a leghatékonyabban, a legjobb tudásuk szerint dolgozhassanak.
- Irányítja a kreatívcsoport tevékenységét, hogy az ügyfelek elképzeléseinek és céljainak megvalósítása közben az ügynökséget a kreativitás, az időszerűség és a jövedelmezőség jellemezze.
- Biztosítja, hogy az adott projekt, valamint az adott kampányok időre elkészüljenek.
Kreatívigazgatók: a legismertebb hazai (ex-)kreatívigazgató Geszti Péter (Akció-NXS), őt követi Kaszás György (ex-McCann Erickson), a jelenleg is aktív mezőnyből pedig Tordai Péter ([Laboratory Ideas]?).