Kampány: Ford Fiesta Movement
Ügyfél: Ford (USA)
Termék: Fiesta Mark VII
A kampány háttere:
A gazdasági válság nagy visszaesést okozott az autóiparban világszerte, ezzel együtt az Egyesült Államokban is. A három nagyvállalat, a Ford, a General Motors (GM) és a Chrysler, helyzete megrendült. A hagyományos marketing eszközök mellett mindhárom gyár számára kínálkozott a lehetőség, hogy internetes, úgynevezett social marketinges kampányokat is készítsenek.
A kampány célja:
A Fiesta Movement kampány célja, hogy az interneten megtalálható social networkön keresztül a fél éves teszthasználatra jelentkező „ügynökök” népszerűsítsék az új Fiesta modellt szerte az Egyesült Államokban. Az ügynökök jelen vannak különféle blogokban, Twitteren, valamint gondoskodnak arról, hogy a nyilvánosság folyamatos friss és egyedi tartalmakat kapjon videók, képek és beszámolók formájában.
Megvalósítás:
A kampány alapkoncepciója, hogy fél évre odaadnak 100 önként jelentkezőnek egy-egy Ford Fiestát, cserébe különböző oldalakon bejegyzéseket, cikkeket, blogokat vezetnek a márka „ügynökeként”. A 100 autóra több mint 4000 jelentkezőből választották ki a kampányban résztvevő fogyasztókat. Fontos kiemelni, hogy nem a Fordhoz való kötődés volt az elsődleges szempont, hanem a képesség a kampány céljának megvalósítására. Vagyis olyan emberekre volt szükség, akik jól tudják alkalmazni a közösségi hálózatok eszközeit, és viszonylag nagy kapcsolati hálóval is rendelkeznek. A kampány 2009 tavaszán indult el, azóta folyamatosan nyomon követhető. Az ügynökök a kampány alatt 600 küldetést hajtanak végre, amelyekről részletes beszámoló olvasható a Fiesta Movement honlapján (http://www.fiestamovement.com) is. E mellett kizárólag a tesztvezetők rátermettségén múlik, hogy hogyan és milyen csatornán tudják megszólítani ismerőseiket és az irántuk érdeklődő közönséget.
Eredmények:
2009. október elejéig 4,3 millió videómegtekintés történ YouTube-on keresztül, és több mint fél milliószor nézték meg a feltöltött képeket Flickr-en. Mindezek mellett több, mint 3 millió bejegyzés történt Twitteren. További fontos adat, hogy a kampány körülbelül 50 000 olyan potenciális vásárlót eredméynezett a Ford-nak, akik még nem rendelkeznek Ford személygépkocsival (97%).
Honlap: http://www.fiestamovement.com