Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A gamification olyan folyamat, melynek során játék(ipari) mechanizmusok kerülnek alapvetően nem játék jellegű anyagokba a befogadás, a motiváció és a bevonás kedvező befolyásolása érdekében. A legelterjedtebb felhasználási területek jelenleg az oktatás és a marketing, de várható, hogy a következő években a gamification tudatosan használt eszköz lesz más területeken is, mint az üzleti élet (pl. HR), a kutatás-fejlesztés vagy akár a politika.

 

A trendet egyfelől az olyan online játékok ([MMORPG]?-k - massively multiplayer online role-playing game, azaz nagyon sok szereplős online szerepjátékok), mint pl. a World of Warcraft, másfelől a webes technológiák elterjedésével újra virágkorukat élő hűségprogramok alapozzák meg. A táptalajt alapvetően az internet és a social media (social network), mint sokszereplős közeg jelenti. A „játékvilág” kialakuló szerkezete olyan játékmechanizmusok kutatásán és sztenderdizálásán alapul, mint pl. az achievement-ek és a közösségi kollaboráció (community collaboration). A "gamified" rendszer kialakításához szükséges a fogyasztói igények, vágyak feltérképezése, és ezek összakapcsolása az ilyen mechanizmusokkal, mindezt úgy, hogy a végeredmény márka üzenetét alátámassza.

 

A játékosok (Richard Bartle felosztása szerint) négy csoportba sorolhatók a motivációik szerint:

- achiever-ek (eredményfókuszúak): maximálisan meg akarja nyerni a játékot;

- explorer-ek (felfedezők): mindent látni akar, amit csak kínálhat a játék, és megtapasztalni ebből, amit csak lehet;

- socializer-ek (kapcsolatépítők): ismerkedni és kooperálni akar már játékosokkal;

- killer-ek (gyilkosok): meg akarják nyerni a játékot, de egyben látni akarják mások veszt(és)ét. (Akár még az ebbe a kategóriába esők is tehetnek pozitív hozzájárulást a (játék) közösségében, ha megfelelő módokat kínálnak a (játék)tervezők, hogy kiéljék ezt a vágyukat.)

 

A játékipar és a marketing gamification melletti, egy másik közös metszete, egy másik eszköz, amely szintén a játékok világából fejlődött, a machinima.

 

 

Kapcsolódó hivatkozás:

Gamification enciklopédia: www.gamification.org


A szócikkhez társított címkék:
játék , marketing , social media

A szócikk alá tartozó bejegyzések:








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta