A gerillamarketing egy olyan (mindenkor) újfajta irányzat a reklámozásban, illetve a fogyasztókkal fenntartott kommunikációban, amely innovatív, szokatlan, nemegyszer meghökkentõ módszereket használ az üzenetei célbajuttatására. Rendkívül pontosan a célcsoportra fókuszálván, a gerilla marketing a fogyasztók nagyobb csoportjait a kommunikációs folyamatba integrálva éri el céljait a szóbeszéd és az elektronikus kommunikációs csatornák felhasználásával. Sikere erősen függ stimuláló és intelligens üzeneteitől. Módszerei révén olcsóbb a hagyományos marketingnél - jellemzően nincs médiaköltsége -, hatékonyságát tekintve vetekszik azzal.
A gerillamarketing területei:
- Innovatív (ambient, azaz a fogyasztó környezetében megjelenő) médiahasználat: váratlan helyeken, nem hirdetési felületen, szokatlan közegben felbukkanó hirdetés v. termékmegjelenítés, például teherautó-átfestés, padlómatrica, közterületi installációk, humán reklámhordozók (szendvicsember, "homlokreklám") stb. Ezek egy része, idővel "hagyományos" marketingfelületté vagy -eszközzé válik.
- Vírusmarketing (interneten v. mobilon terjed; /régebben postán terjesztett lánclevél is volt, ami szintén vírusmarketingnek minősülhet/).
- Szájreklám (vagy szóbeszédmarketing), angol terminológiában [word-of-mouth]? (WoM):
A gerillamarketing nem pusztán marketingkommunikáció, hanem tágabb értelmében vett marketing is. Jó példa erre a [gerillabolt]?, mint alternatív értékesítési csatorna vagy a "béta" verziós (nem mindenki számára hozzáférhető) termékek.