Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A reklámszövegíró (copywriter) az ügynökségek kreatív csapatának tagja. Olyan emberek dolgoznak ebben a munkakörben, akiknek fejlett verbális kultúrájuk kreativitással párosul.

 

Feladatköre:

  • részt vesz a kreatív koncepció kialakításában (az ügyfélkapcsolatos és a kreatívigazgatóval),
  • ötletekkel áll elő (szlogeneket, címsorokat, neveket kell kitalálnia),
  • ellenőrzi azok megvalósíthatóságát és illeszkedését a stratégiába, összhangját a brieffel
  • majd a hirdetés végleges szövegét megírja,
  • az esetleges módosítási kérelmeket bevezeti.
  • ellenőrzi a nyomdakész szöveget (a layouton, az artworkön, a filmgarnitúrán vagy chromalinon és a proofon is),
  • együttműködik a tervező grafikussal (art director) és az előkészítő grafikus-operátorral (tördelővel), illetve a televíziós, rádiós, nyomdai illetve online produkciós csapattal a hirdetés végső formájának (és tartalmának) kialakításában.

A kreatívigazgatónak ezen felül csapatkoordinációs, cégen belüli egyeztetési és kapcsolattartási, és ügyfél referencia feladatai is vannak, ő felügyeli a szövegíró tevékenységét, valamint hangolja össze Art Direktor és az ő munkáját. Az ügynökségek mindennapjaiban a határ nem éles a szövegíró és a kreatívigazgató feladatai között, gyakran a szövegíróra hárul a "házon belüli" koordináció és a koncepció gondozása, és az sem ritka, hogy a kreatívigazgató korrektúrázza a próbanyomatot.

 








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta