A reklámszövegíró (copywriter) az ügynökségek kreatív csapatának tagja. Olyan emberek dolgoznak ebben a munkakörben, akiknek fejlett verbális kultúrájuk kreativitással párosul.
Feladatköre:
- részt vesz a kreatív koncepció kialakításában (az ügyfélkapcsolatos és a kreatívigazgatóval),
- ötletekkel áll elő (szlogeneket, címsorokat, neveket kell kitalálnia),
- ellenőrzi azok megvalósíthatóságát és illeszkedését a stratégiába, összhangját a brieffel
- majd a hirdetés végleges szövegét megírja,
- az esetleges módosítási kérelmeket bevezeti.
- ellenőrzi a nyomdakész szöveget (a layouton, az artworkön, a filmgarnitúrán vagy chromalinon és a proofon is),
- együttműködik a tervező grafikussal (art director) és az előkészítő grafikus-operátorral (tördelővel), illetve a televíziós, rádiós, nyomdai illetve online produkciós csapattal a hirdetés végső formájának (és tartalmának) kialakításában.
A kreatívigazgatónak ezen felül csapatkoordinációs, cégen belüli egyeztetési és kapcsolattartási, és ügyfél referencia feladatai is vannak, ő felügyeli a szövegíró tevékenységét, valamint hangolja össze Art Direktor és az ő munkáját. Az ügynökségek mindennapjaiban a határ nem éles a szövegíró és a kreatívigazgató feladatai között, gyakran a szövegíróra hárul a "házon belüli" koordináció és a koncepció gondozása, és az sem ritka, hogy a kreatívigazgató korrektúrázza a próbanyomatot.