Marketing menedzser (marketing manager) a vállalat marketing osztályának tagja. A jó marketing manager kiváló írásbeli és szóbeli kommunikációs készséggel rendelkezik, ezen felül rendkívül kreatív és sikerorientált személyiség.
Feladatkör:
- érdeklődők generálása a szervezet számára,
- különböző marketing és promóciós tevékenységek tervezése, irányítása, kivitelezése és megvalósítása,
- a vállalat honlapjának fejlesztésében aktív részvétel,
- marketing adatbázisok készítése, aktualizálása, vezetése,
- a társaság periodikus kiadványainak készíttetése és az elkészült példányok kiküldésének koordinálása,
- marketing anyagok (prospektusok, ajánlatok, tájékoztatók) tervezésével, gyártásának megszervezésével és irányításával a vállalat szolgáltatásainak értékesítésének a támogatása,
- rendezvények szervezése,
- marketing kampányok tervezése és szervezése esetenként különböző eseményeken keresztül (pl. árubemutató kiállítások, szakmai napok, konferenciák),
- márkastratégiának megfelelő kreatív marketing, illetve kommunikációs ötletek generálása, kifejlesztése,
- kommunikációs szempontból állandó versenytárselemzés valamint piacelemzés.