Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A piac szegmentálásának folyamata tulajdonképpen öt fázisból épül fel:

1.

Azon dimenziók, paraméterek vagy más néven kritériumok azonosítása, amely mentén a vállalat szegmentálni kívánja a piacot.

 

2.

Az egyes piaci szegmensek profiljának kialakítása, jellemzőinek alapos feltérképezése.

 

3.

A kialakult szegmensek piaci potenciáljának felbecslése. Ebben a fázisban fontos megismerni a részpiacon tevékenykedő versenytársakat, valamint meghatározni a marketingeszközöket, amelyek segítségével ki tudjuk elégíteni a fogyasztói igényeket.

 

4.

A várható piaci részesedés kalkulációja fenti becslések alapján, egyúttal valamennyi szegmens esetén a kiválasztásuk esetén felmerülő költségek, illetve a belőlük nyerhető előnyök összevetése.

 

5.

 Az egyes piaci szegmensekből származó előnyök összevetése a vállalati célokkal. Ez a fázis elsősorban a jövőbeli fejlődés szempontjából nélkülözhetetlen, hiszen a részpiacban rejlő további lehetőségeket értékeli ki (egyeztetve a cég megfogalmazott célkitűzéseivel).

 

A szegmentációs folyamat akkor teljes, ha annak végén a vállalat dönteni tud a megcélozni kívánt részpiacokról, azaz a kiválasztandó célcsoportról vagy célcsoportokról. A döntés magába foglalja azt is, hogy a cég hány szegmenst kíván tevékenyégével lefedni, valamint hogyan tudja a legjobb, legelőnyösebb, legígéretesebb szegmenseket azonosítani.








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta