Céginformáció:
A Publicis Groupe a világ harmadik legnagyobb multinacionális marketingkommunikációs cége (a további három legnagyobb: WPP Group, Omnicom Group, [Interpublic]?). A harmadik helyet 2010-ben szerezte meg az [Interpublic]?tól. Francia vállalat, a központja Párizsban van. 104 országban van jelen, közel 200 városban, és összesen mintegy 36 000 alkalmazottat foglalkoztat. A jelenlegi vezető Maurice Lévy.
A Publicis jelen van az Euronext tőzsdén. 2009-es bevétele körülbelül 4,5 milliárd, adózás utáni profitja pedig 413 millió euró volt. (http://www.londonstockexchange.com)
A csoport egy francia központú cégből nőtte ki magát világméretű szereplővé a piacon, együttműködve olyan globális hálózatokkal, mint a [Saatchi & Saatchi]?, [Leo Burnett]? és maga a [Publicis]?, valamint számtalan regionális és helyi céggel, mint Fallon Worldwide, 49 %-ban Bartle Bogle Hegarty, Burrell Communications, The Kaplan Thaler Group, Cartwright Williams Direct és a Freud Communications.
A Publicis Media Buying and Consultancy (médiavásárlási és tanácsadói) üzletága két globális csoportból, a Starcom MediaVest Group-ból és a [ZenithOptimedia]?ból áll. A harmadik divízió a Specialized Agencies and Marketing Services, amely direkt marketing, [PR]?, kommunikációs és egyéb szolgáltatásokat kínál.
Tevékenység:
1970-ben a Publicis megjelenik a francia tőzsdén, a cég nap irányítását Maurice Lévy veszi át, Blanchet-Belustein elnök marad. A 70-es években akvizíciókkal terjeszkedik, 15 európai országban jelenik meg. A Farner, az Intermarco csoport és a McCormick felvásárlásával belép többek között a német, a svájci, a brit, a belga, a holland, a svéd, a spanyol, az olasz és az osztrák piacra is. Mindeközben belép a fejlődésnek induló adatfeldolgozó és grafikai piacra egy új leányvállalat, az S.G.I.P megalapításával 1973-ban.
Az 1980-as évekre a világ egyik meghatározó reklámipari cége. A chicagói Foote, Cone & Belding (FCB) cégben 20%-os részesedést szerez és belép az észak- és latin-amerikai piacra. Cserében az FCB 49%-ot kap a Publicis európai hálózatának részvényeiből és új néven, Publicis-FCB-ként működik tovább.
Az 1990-es években a Publicis-FCB európai dominanciája felvásárlásokkal erősödik (pl. a holland Overlad). Emellett a cég belép a rendszerváltás utáni kelet-európai piacra megállapodásokat kötve a magyar Hungexpo-val, a csehszlovák Mertis-szel és a lengyel Estra-val. A felvásárlások tovább folytatódtak, a Publicis megvette a Feldman, Calleux et Associés (FCA) hálózatot 1993-ban. Nagy siker volt, hogy a cég nemzetközi ügyfele lett a Coca-Cola's Diet Coke és Coca-Cola Light és a New Saatchi Agency –vel történt szövetsége révén a British Airways.
A Publicis-FCB csoport a 90-es évek közepén szétvált azzal, hogy az FCB True North néven új hálózatot kezdett el felépíteni. A korábbi Publicis-FCB Europe hálózat 100%-os részesedését megszerezte a Publicis és Publicis Europe néven tevékenykedett tovább. Erősítette pozítcióit Amerkiában, Ázsiában irodák nyitásával Mexikóban, Brazíliában, Kanadában, Szingapúrban és a Fülöp-szigeteken.
Marcel Bleustein-Blanchet 89 évesen, 1996-ban meghalt, Maurice Levy lett az elnök.
A 90-es évek utolsó éveiben felvásárolja a következő cégeket: Hal Riney & Partners, Evans Group (USA), Capurro (Argentína), Unitros (Chile), Casadavell-Pedren (Spanyolo.), Welcomm (Dél-Korea), AMA (Fülöp-szigetek), Gramercy Group, Lobsenz/Stevens, Burrell Communications (USA) 49%-ban. Megjelenik Indiában és Kínában.
A 2000-res évek elején bekebelezi a [Saatchi & Saatchi]? –t, amely a Publicis egyik fő hálózata lesz, majd egyesíti két médiavásárlási cégét az Optimedia-t és a Zenithmedia-t, amely ZenithOptimedia néven működik tovább. 2002-ben megszerzi a Bcom3-at, melynek része a [Leo Burnett]? és a D'Arcy, ezzel a világ negyedik legnagyobb ügynökségévé válik. A [Dentsu]? (Japán) 15%-ban a Publicis tulajdonosává válik az ügylet részeként. 2003-ban a Dentsu és a Publicis közös vállalatot alapít sport marketingre specializálódva iSe (International Sports Entertainment) néven. Jó kezdet a FIFA-val kötött szerződés a 2006-os német labdarúgó világbajnokságra.
2004-re a Publicis forgalma 5 milliárd dollár körüli. 2005-ben a brit Freud Communications többségi tulajdonosává válik, a Pharmaconsult Healthcare felvásárlásával a spanyol piacon erősít. Ezzel egyidőben fokozza jelenlétét az indiai (Solutions Integrated Marketing) és a kínai piacon is.
Egyéb adatok:
Legfontosabb leányvállalatok
Bartle Bogle Hegarty Limited; Bcom3 (USA); Burrell Communications Group, LLC; Cartwright Williams Direct; D'Arcy Masius Benton & Bowles (USA); Fallon Worldwide; Freud Communications (U.K.); The Kaplan Thaler Group, Ltd.; Leo Burnett Worldwide, Inc. (USA); Mojo Partners (Australia); Publicis Welcomm (South Korea); Saatchi & Saatchi (U.K.); ZenithOptimedia; Starcom MediaVest.
Források
http://www.publicisgroupe.com
http://www.publicis.hu
http://www.referenceforbusiness.com/history2/77/Publicis-Groupe.html
http://www.londonstockexchange.com