Bezár [x]
Már 2511 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Céginformáció:

A Publicis Groupe a világ harmadik legnagyobb multinacionális marketing­kommunikációs cége (a további három legnagyobb: WPP Group, Omnicom Group, [Interpublic]?). A harmadik helyet 2010-ben szerezte meg az [Interpublic]?tól. Francia vállalat, a központja Párizsban van. 104 országban van jelen, közel 200 városban, és összesen mintegy 36 000 alkalmazottat foglalkoztat. A jelenlegi vezető Maurice Lévy.
 

A Publicis jelen van az Euronext tőzsdén. 2009-es bevétele körülbelül 4,5 milliárd, adózás utáni profitja pedig 413 millió euró volt. (http://www.londonstockexchange.com)
 

A csoport egy francia központú cégből nőtte ki magát világméretű szereplővé a piacon, együttműködve olyan globális hálózatokkal, mint a [Saatchi & Saatchi]?, [Leo Burnett]? és maga a [Publicis]?, valamint számtalan regionális és helyi céggel, mint Fallon Worldwide, 49 %-ban Bartle Bogle Hegarty, Burrell Communications, The Kaplan Thaler Group, Cartwright Williams Direct és a Freud Communications.

A Publicis Media Buying and Consultancy (médiavásárlási és tanácsadói) üzletága két globális csoportból, a Starcom MediaVest Group-ból és a [ZenithOptimedia]?ból áll. A harmadik divízió a Specialized Agencies and Marketing Services, amely direkt marketing, [PR]?, kommunikációs és egyéb szolgáltatásokat kínál.



Tevékenység:

1970-ben a Publicis megjelenik a francia tőzsdén, a cég nap irányítását Maurice Lévy veszi át, Blanchet-Belustein elnök marad. A 70-es években akvizíciókkal terjeszkedik, 15 európai országban jelenik meg. A Farner, az Intermarco csoport és a McCormick felvásárlásával belép többek között a német, a svájci, a brit, a belga, a holland, a svéd, a spanyol, az olasz és az osztrák piacra is. Mindeközben belép a fejlődésnek induló adatfeldolgozó és grafikai piacra egy új leányvállalat, az S.G.I.P  megalapításával 1973-ban.
 

Az 1980-as évekre a világ egyik meghatározó reklámipari cége. A chicagói Foote, Cone & Belding (FCB) cégben 20%-os részesedést szerez és belép az észak- és latin-amerikai piacra. Cserében az FCB 49%-ot kap a Publicis európai hálózatának részvényeiből és új néven, Publicis-FCB-ként működik tovább.

Az 1990-es években a Publicis-FCB európai dominanciája felvásárlásokkal erősödik (pl. a holland Overlad). Emellett a cég belép a rendszerváltás utáni kelet-európai piacra megállapodásokat kötve a magyar Hungexpo-val, a csehszlovák Mertis-szel és a lengyel Estra-val. A felvásárlások tovább folytatódtak, a Publicis megvette a Feldman, Calleux et Associés (FCA) hálózatot 1993-ban. Nagy siker volt, hogy a cég nemzetközi ügyfele lett a Coca-Cola's Diet Coke és Coca-Cola Light és a New Saatchi Agency –vel történt szövetsége révén a British Airways.
 

A Publicis-FCB csoport a 90-es évek közepén szétvált azzal, hogy az FCB True North néven új hálózatot kezdett el felépíteni. A korábbi Publicis-FCB Europe hálózat 100%-os részesedését megszerezte a Publicis és Publicis Europe néven tevékenykedett tovább. Erősítette pozítcióit Amerkiában, Ázsiában irodák nyitásával Mexikóban, Brazíliában, Kanadában, Szingapúrban és a Fülöp-szigeteken.

Marcel Bleustein-Blanchet 89 évesen, 1996-ban meghalt, Maurice Levy lett az elnök.


A 90-es évek utolsó éveiben felvásárolja a következő cégeket: Hal Riney & Partners, Evans Group (USA), Capurro (Argentína), Unitros (Chile), Casadavell-Pedren (Spanyolo.), Welcomm (Dél-Korea), AMA (Fülöp-szigetek), Gramercy Group, Lobsenz/Stevens, Burrell Communications (USA) 49%-ban. Megjelenik Indiában és Kínában.


A 2000-res évek elején bekebelezi a [Saatchi & Saatchi]? –t, amely a Publicis egyik fő hálózata lesz, majd egyesíti két médiavásárlási cégét az Optimedia-t és a Zenithmedia-t, amely ZenithOptimedia néven működik tovább. 2002-ben megszerzi a Bcom3-at, melynek része a [Leo Burnett]? és a D'Arcy, ezzel a világ negyedik legnagyobb ügynökségévé válik. A [Dentsu]? (Japán) 15%-ban a Publicis tulajdonosává válik az ügylet részeként. 2003-ban a Dentsu és a Publicis közös vállalatot alapít sport marketingre specializálódva iSe (International Sports Entertainment) néven. Jó kezdet a FIFA-val kötött szerződés a 2006-os német labdarúgó világbajnokságra.


2004-re a Publicis forgalma 5 milliárd dollár körüli. 2005-ben a brit Freud Communications többségi tulajdonosává válik, a Pharmaconsult Healthcare felvásárlásával a spanyol piacon erősít. Ezzel egyidőben fokozza jelenlétét az indiai (Solutions Integrated Marketing) és a kínai piacon is.



Egyéb adatok:

Legfontosabb leányvállalatok


Bartle Bogle Hegarty Limited; Bcom3 (USA); Burrell Communications Group, LLC; Cartwright Williams Direct; D'Arcy Masius Benton & Bowles (USA); Fallon Worldwide; Freud Communications (U.K.); The Kaplan Thaler Group, Ltd.; Leo Burnett Worldwide, Inc. (USA); Mojo Partners (Australia); Publicis Welcomm (South Korea); Saatchi & Saatchi (U.K.); ZenithOptimedia; Starcom MediaVest.


Források

 

http://www.publicisgroupe.com
http://www.publicis.hu
http://www.referenceforbusiness.com/history2/77/Publicis-Groupe.html

http://www.londonstockexchange.com

 


Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta