Céginformáció:
A társaság bemutatása
Az Omnicom Group egy marketing és kommunikációs szolgáltatásokat nyújtó nemzetközi óriásholding. A maga területén a világ egyik vezető szolgáltatója, amelynek több mint 100 országban található irodái 5000-nél is több ügyfelet szolgálnak ki. A holding fejének számító Omnicom Group Inc.-t 1986-ban alapították. A székhelye New York-ban található, és a New York-i tőzsdén is jegyzik a részvényeit. A holding alá tartozó társaságok a reklám, a marketing-szolgáltatások, a kommunikáció, az interaktív és a digitális média valamint a médiavásárlás területén aktívak.
Tevékenység:
A holding tevékenységét alapvetően két területre osztják fel: a hagyományos reklámügynökségek és a marketing-ügynökségek területére. Ezen felosztásnak megfelelően a holdinghoz az alábbi társaságok tartoznak:
1. Hagyományos reklámügynökségek
- Globális kreatívügynökségek
- BBDO Worldwide
- DDB Worldwide
- TBWA\Worldwide
- Nemzeti kreatívügynökségek
- Arnell
- Element 79
- Goodby, Silverstein & Partners
- GSD&M Idea City
- Martin/Williams
- Merkley+Partners
- Zimmerman Advertising
- Médiaügynökségek
- Omnicom Media Group (OMG), amely áll az OMD, a PHD és Prometheus cégekből.
- Icon International
- Novus
- OMG Outdoor Media Group
- Resolution Media, Singer Direct.
2. Marketing ügynökségek
A holding marketing-szolgáltatásait nyújtó cégek és márkák a DAS-nak (Diversified Agency Services – Diverzifikált Ügynökségi Szolgáltatások) nevezett terület alá tömörülnek. Az ide tartozó cégek tevékenységeik szerint három csoportra vannak felosztva.
- CRM
Összesen 48 ügynökségi márkanév foglalkozik CRM-mel. Azon belül is az alábbi területekre osztják fel a tevékenységet:
- márkaépítés/tanácsadás/dizájn
- custom publishing (egyedi szponzorált média)
- direkt marketing
- szórakoztatóipari, rendezvény és sportmarketing
- field marketing (személyes, interperszonális marketing)
- interaktív szolgáltatások
- nonprofit marketing
- PoS/merchandising
- kutatás
- kiskereskedelmi marketing / in store marketing.
- PR
Összesen 11 ügynökségi márka tartozik a public relations tevékenység alá.
- Szakterületi kommunikáció
24 ügynökségi márka tartozik ezen üzletág alá. Az itt tevékenykedő cégek az alábbi területeken aktívak:
- B2B hirdetés
- egészségügyi kommunikáció
- multikulturális marketing
- rekrutációs kommunikáció
A cégek listája megtekinthető a www.dasglobal.com oldalon.
Magyarországi tevékenység
Magyarországon a médiaügynökségi területen jelen van az Omnicom Media Group. A hazai hálózatba négy médiaügynökségi almárka tartozik: az OMD Hungary, a G.F.M.O. Hungary, a phd Hungary és az Opera. Az Omnicom Media Group Hungary Kft.-t Jonathan Cooper vezeti.
A kreatívügynökségek közül 2012. januárjáig a BBDO, a DDB és a TBWA is képviseltette magát, 2012. elején azonban a BBDO beolvadt a DDB-be.
A PR ügynökségi területen a M&H Communications van jelen Magyarországon.
Egyéb adatok:
Pénzügyi adatok
Az Omnicom Group Inc. 2010. évi nettó bevétele 827,7 millió dollár volt, ami 4,4 százalékkal volt magasabb, mint 2009-ben. A holdingba tartozó összes társaság teljes bevétele több mint 12,5 milliárd dollár volt 2010-ben, aminek 53 százaléka keletkezett az Egyesült Államokban, míg a fennmaradó része a világ többi részén. A hagyományos médiaügynökségek termelték a bevétel 45 százalékát, míg a DAS alá tartozó cégek a bevétel 55 százalékát.
Fontosabb weboldalak:
www.omnicomgroup.com - A holding weboldala
www.dasglobal.com – A DAS alá tartozó cégek weboldala
www.omnicommediagroup.hu – A magyarországi leányvállalat weboldala
www.ddb.hu - A DDB Reklámügynökség Kft. weboldala
www.tbwa.hu - A TBWA magyarországi leányvállalat weboldala
www.bbdo.hu - A BBDO magyarországi leányvállalat weboldala (várhatóan megszűnik)
www.mandh.hu - M&H Communications magyarországi leányvállalat weboldala