Az SMS marketing tevékenységébe tartozik minden olyan üzenet, amelyet egy vállalat értékesítés, imázs növelés vagy információ átadás céljából küld SMS formájában a potenciális fogyasztók mobilkészülékére. Az SMS marketing alkalmazása, termék vagy szolgáltatás népszerűsítése, vagy nyereményjátékról való tájékoztatás céljából a legpraktikusabb, mivel itt a legfontosabb a pontos és célzott kommunikáció. Fontos, hogy a leendő vagy a már meglévő ügyfelek olyan információkat kapjanak, amelyek személyes igényeikre irányulnak. Az SMS marketing legnagyobb erőssége a precizitás és a könnyű tervezhetőség, hisz pontosan meghatározható, hogy kihez mikor jut el a célzott üzenet.
Az SMS által küldött információ azáltal, hogy a címzett telefonjába kerül, könnyen visszakereshető, memorizálható és a mobiltelefonok sajátosságából eredően könnyen hordozható. Ezzel szemben fenn áll a lehetősége annak is, hogy a címzett egyszeri olvasás után, vagy akár olvasás nélkül törli az üzenetet és ebben az esetben elveszti az előbbiekben bemutatott előnyeit.
Az SMS marketing egyik kiemelkedő tulajdonsága, hogy szinte azonnal meghatározható sikeressége abban az esetben, ha a siker a potenciális fogyasztó válaszüzenetén múlik. A potenciális fogyasztókra ebben az esetben a gyors reakció a jellemző.