Bezár [x]
Már 2490 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A tartalommarketing jelentése és kialakulása

 

A tartalommarketing (content marketing) releváns és konisztens tartalom előállítása és disztribúciója egy egyértelműen meghatározott célközönség odavonzására és megnyerésére azzal a céllal, hogy megváltoztassuk vagy megerősítsük a fogyasztói viselkedést. A definíció a Content Marketing Institute-tól származik, és bár többféle megközelítés létezik az értelmezésében, a lényege mindig ugyanaz: valami értékeset nyújtson a márka a fogyasztóinak. Cserébe a vásárlók is értékelni fogják a terméket, szolgáltatást, azaz megvásárolják.

 

A content marketing kifejezés 1996-ban született, és ez a marketing megközelítés a kétezres években fénykorát éli, de nagyon régi példák is vannak jó tartalommarketinge. A legelsők:

- Dr.Oetker receptjei a sütőporos tasakokon (1893-tól);

- a John Deere traktorgyártó The Furrow magazinja gazdáknak gazdálkodásról (1895-től);

- a Michelin gumiabroncs gyártó Michelin Guide-ja (1900-tól), amiben autósoknak adott úti-, szállás- vagy autó karbantartási tippeket, és amiből az éttermek Michelin csillagozási rendszere is kifejlődött.

 

A tartalommarketing okai

 

Az internet elterjedése adta az igazi nagy lökést a tartalommarketing fősodratú marketingmegoldássá válásához, ahol a tartalomelőállításhoz és -terjesztéshez jóval alacsonyabb a belépési küszöb, mint más médiatípusok esetében.

Az internetplatform megjelenése egybeesik és összefügg egyéb jelenségekkel, amelyek szintén okai a content marketing elterjedésének:

- megváltoztak a fogyasztók (kritikusabbak, igényesebbek), elég, ha a Z generáció (média)fogyasztási jellemzőire gondolunk;

- a fogasztók maguk is tartalmakat gyártanak (a márkák pedig - főleg a közösségi médiában - egyre inkább úgy "viselkednek", kommunikálnak, mintha ők is személyek, személyiségek lennének, és ezért a tartalomgyártásban is "másolják" a célközönségüket)

- megszűnőben a kényszerhely(zet)ek, ahol a hagyományos reklámok elhelyezésre kerültek (video on demand vs. lineáris tévézés; reklámblokkolók vs. web banner megjelenítések stb.), eszközöket kap a reklámkerülés;

- a hagyományos reklámozás drágul, de legalább is nem lesz olcsóbb, miközben szűkül a vele elérhető célcsoport, de egyúttal nő a reklámzaj.

 

A tartalommarketing céjai

 

- vásárlásösztönzés (mint általánosan a marketing legfőbb célja), lead-generálás

- márkaismertség növelés

- imidzs- és relevanciaépítés (ezzel kockázatcsökkentés, hiszen a vevőt megfelelő információkkal látjuk el, segítjük ezek "bejutását", ami pedig neki segít meghozni a helyes, utólag nem megkérdőjelezett vásárlói döntést)

- lojalitásépítés, márka nagykövetek szerzése

- kétoldalú márkakommunikáció, párbeszéd (melynek eredménye visszahat a termékfejlesztésre, árra stb., tehát nem csupán marketingkommunikációs, hanem marketing döntésekre)

- tesztelés, kutatás

- új üzletág is lehet a (marketing célú) tartalomszolgáltatás.

 

A tartalommarketing elhelyezése

 

A márkázott tartalom (branded content) megjelenhet saját médiában, amit a márka üzemeltet és kontrollál. Ennek speciális formájaként (ahol a márka már nem rendelkezik teljes kontrollal) megjelenhet közösségi médiában, illetve hírleveles formában a fogyasztók postafiókjában. Népszerű a vásárolt médiás tartalommarketing, amit korábban tartalomba integrált reklámként, a 2010-es évek közepétől pedig natív reklámozásnak, natív hirdetésnek neveznek.

 

Kinek ajánlott a tartalommarketing?

 

Bármilyen cég számára, de kiemelten a B2B hirdetőknek, KKV-knak, illetve speciális, reklámkerülő célközönségre célzóknak.

A Content Marketing Institute 2015-ös felmérése szerint Észak-Amerikában a B2B vállalatok 86%-a használt tartalommarketinget, és erre marketingköltségvetésük 28%-át költik átlagosan. Ugyanez a szám a B2C vállalatok esetén 77% és 25% volt.

 

Tartalomfajták

 

A tartalommarketingben alkalmazható különféle tartalmak: cikk posztolás, hírlevél, social médiás posztolás, blogok, esettanulmány, white paper, webinárium, infografika, videótartalom, podcast, playlist-ek stb.

Szélesebb értelemben véve minden tartalomnak minősül, amivel a fogyasztó időt tölt, tehát különböző - márkák által nyújtott - hasznos szolgáltatások is ide tartozhatnak (pl. üzenet- vagy fájlküldési lehetőség stb.).

 

Mérőszámok

 

A tartalommarketing céljátók függ, hogy milyen KPI-okat állapítanak meg a marketingeseket az értékeléshez. Ilyenek lehetnek:

- bejövő linkek száma, minősége (SEO)

- érkező forgalom (referral traffic)

- engagement (bevonódás) mérők (site-on töltött idő, social médiás megosztások, kommentek stb.)

- konverziók.

 

 

Forrás: Neo Interactive digitális ügynökség Enter!Digital 2017 workshop.



Tartalommarketing ügynökséget keres? (x)

Neo Interactive

 

A Neo Interactive legelsőként kezdett el digitális content marketinggel foglalkozni a magyarországi ügynökségek közül már a kétezres évek elején. Több tucat natív hirdetéssel futó kampány, saját médiában vagy közösségi médiában megvalósult tartalommarketing fűződik a neo nevéhez többek között a következő márkáknak: Coca-Cola, Kinley Ízlés Blogja, Dr.Oetker (Sütnijó), Auchan (Hiperárak), Lidl, Sanofi (Született Anyukák Klubja), MOL Nyrt. (Molcsapat.hu) stb.

Keressen minket esettanulmányokért!

Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta