Bezár [x]
Már 2497 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Szponzorált linkek


Kampány címe: Why so serious?
Ügyfél: Warner Bros Worldwide Marketing
Termék: Batman - The Dark Knight film
Kampány készítője: [42 Entertainment]?, Pasadena, USA
Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Cyber Lions, Grand Prix nyertes, Ezüst helyezés, 2009

 

 

A Why So Serious vírus kampány 2007 májusában indult, a Dark Knight új Batman film népszerűsítésére.


A Why So Serious kampány megadta a lehetőséget a Batman rajongóknak, hogy a Dark Knight film világában éljenek. A [felhasználó]?k átélhették a filmbéli Gotham City eseményeit élőben, a világ nagyvárosaiban, segíthettek Jokernek elrabolni a 22. kerületi iskolabuszt a bankrabláshoz, megtisztítani Harvey Dentet a bűnös kampánytámadásoktól, a süteményekbe sütött mobiltelefonokat megtalálni, és lényeges információkhoz jutni a következő helyszínekhez és programokhoz. Ezekre a szervezett eseményekre a meghívó kódolt üzenetek formájában érkezett, maga a kampány a központja az internet volt, de terjedt mobiltelefonon, emailen, levélben, [flashmob]?ok útján, alkalmi játékokon, user generated content-en és videókon keresztül is.


A rengeteg szervezett program megadta a lehetőséget a résztvevőknek, hogy kimutassák szenvedélyüket a Batman film iránt, így maradhatott a kampány az online és blogszféra középpontjában több mint egy éven keresztül.

 

A kampányt az [ARG]? (alternate reality game) specialista 42 Entertainment készítette, hasonlóan a szintén díjnyertes, Year Zero Nine Inch Nails-lemez kampányhoz vagy a Vanishing Point című AMD és Microsoft Windows Vista kampányhoz.

 

Bemutató videó:

 

 

 

Kampány eredménye:
·    A világon több mint 10 millió résztvevője, alakítója volt 75 országban a „Why so serious”-nak.
·    A Sötét lovag volt a legsikeresebb film 2008-ban, valamint a második legnagyobb bruttó bevételt is ő könyvelhette el a filmek közül.

 

 

Kampány tervezői:

 

Name
Company
Position
Alex Lieu
42 Entertainment
Creative Director/Lead Designer
[Susan Bonds]?
42 Entertainment
Creative Director/Producer
Johnny Rodriguez
42 Entertainment
Visual Design Director
Michael Borys
42 Entertainment
Interactive Design Director
Todd Mohney
42 Entertainment
Technology Director
Gary Rosen
42 Entertainment
Lead Writer
Robert Fagan
42 Entertainment
Media/Event Producer
George Cook
42 Entertainment
Information Architect
Nik Piscitello
42 Entertainment
Web/Print Designer
Mario Quezada
42 Entertainment
Multi-Media Designer
Chris May
42 Entertainment
Editor
Carolyn Kovacs
42 Entertainment
Event Producer
Markus Roskothen
42 Entertainment
Senior Programmer

 

A kampány weboldala: http://www.alternaterealitybranding.com/whysoserious_viral09/

 

A 42 Entertainment weboldala: www.42entertainment.com

Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta