Kampány címe: Why so serious?
Ügyfél: Warner Bros Worldwide Marketing
Termék: Batman - The Dark Knight film
Kampány készítője: [42 Entertainment]?, Pasadena, USA
Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Cyber Lions, Grand Prix nyertes, Ezüst helyezés, 2009
A Why So Serious vírus kampány 2007 májusában indult, a Dark Knight új Batman film népszerűsítésére.
A Why So Serious kampány megadta a lehetőséget a Batman rajongóknak, hogy a Dark Knight film világában éljenek. A [felhasználó]?k átélhették a filmbéli Gotham City eseményeit élőben, a világ nagyvárosaiban, segíthettek Jokernek elrabolni a 22. kerületi iskolabuszt a bankrabláshoz, megtisztítani Harvey Dentet a bűnös kampánytámadásoktól, a süteményekbe sütött mobiltelefonokat megtalálni, és lényeges információkhoz jutni a következő helyszínekhez és programokhoz. Ezekre a szervezett eseményekre a meghívó kódolt üzenetek formájában érkezett, maga a kampány a központja az internet volt, de terjedt mobiltelefonon, emailen, levélben, [flashmob]?ok útján, alkalmi játékokon, user generated content-en és videókon keresztül is.
A rengeteg szervezett program megadta a lehetőséget a résztvevőknek, hogy kimutassák szenvedélyüket a Batman film iránt, így maradhatott a kampány az online és blogszféra középpontjában több mint egy éven keresztül.
A kampányt az [ARG]? (alternate reality game) specialista 42 Entertainment készítette, hasonlóan a szintén díjnyertes, Year Zero Nine Inch Nails-lemez kampányhoz vagy a Vanishing Point című AMD és Microsoft Windows Vista kampányhoz.
Bemutató videó:
Kampány eredménye:
· A világon több mint 10 millió résztvevője, alakítója volt 75 országban a „Why so serious”-nak.
· A Sötét lovag volt a legsikeresebb film 2008-ban, valamint a második legnagyobb bruttó bevételt is ő könyvelhette el a filmek közül.
Kampány tervezői:
Name
|
Company
|
Position
|
Alex Lieu
|
42 Entertainment
|
Creative Director/Lead Designer
|
[Susan Bonds]?
|
42 Entertainment
|
Creative Director/Producer
|
Johnny Rodriguez
|
42 Entertainment
|
Visual Design Director
|
Michael Borys
|
42 Entertainment
|
Interactive Design Director
|
Todd Mohney
|
42 Entertainment
|
Technology Director
|
Gary Rosen
|
42 Entertainment
|
Lead Writer
|
Robert Fagan
|
42 Entertainment
|
Media/Event Producer
|
George Cook
|
42 Entertainment
|
Information Architect
|
Nik Piscitello
|
42 Entertainment
|
Web/Print Designer
|
Mario Quezada
|
42 Entertainment
|
Multi-Media Designer
|
Chris May
|
42 Entertainment
|
Editor
|
Carolyn Kovacs
|
42 Entertainment
|
Event Producer
|
Markus Roskothen
|
42 Entertainment
|
Senior Programmer
|
A kampány weboldala: http://www.alternaterealitybranding.com/whysoserious_viral09/
A 42 Entertainment weboldala: www.42entertainment.com