ubiquity: "Egy nyár végi napon, amikor az ügynökségünk egyik [FMCG]?-ügyfelénél prezentálva a médiastratégia és a [márkaismertség]? kérdéseit boncolgattuk a marketingesekkel, hirtelen feldúltan, kezében papírt lobogtatva rontott be a tárgyalóba a divízió vezetője. Nem tartott sokáig, hogy megtudjuk, mi a nagy izgalom oka. Az általam oly nagyra becsült úriember a papírlapot az asztal közepére hajította, és levegő után kapkodva próbálta megosztani velünk a döbbenetes hírt, miszerint a T-mobile márkaismertsége alig három hónap alatt az egekbe szökött - szemben azzal, hogy mi (mármint ügyfelünk és mi mint médiaügynökség) évekig dolgoztunk hasonló eredményért. Aztán az illető egyik pillanatról a másikra elcsöndesült, elmosolyodott, majd a T-mobile marketingbüdzséjének tippelgetésével és a szám egyre feljebb strófolt becslésével próbálta magát megnyugtatnia; sikerrel. Aztán ahogyan jött, olyan hirtelen is távozott. - P.A.
A magyarra nehezen lefordítható ubiquity elnevezésű médiastratégia közismert, de viszonylag ritkán alkalmazott módszer. Mindenütt ott lenni a hirdetésünkkel - még ha ezt nem is szó szerint kell érteni, ugyanis elég költésges mulatság. Vannak azonban marketinghelyzetek (nagy események: termékbevezetések, -újrabevezetések), amelyekben evidens e stratégia alkalmazása, persze csak akkor, ha a szükséges médiabüdzsé is rendelkezésre áll.
A T-mobile 2004. évi márkaváltása kiváló alkalom arra, hogy ezt a stratégiai műfajt alaposan szemügyre vegyük: hogyan történt, hogy egy közismert márka, a Westel helyett rekordidő (körülbelük két hónap) alatt egy teljesen új márka, a T-Mobile, amely 65%-os spontán márkaismertséggel rendelkezett a kampány kezdetétől számított nyolcadik hét végére."
Incze Kinga - Pénzes Anna: A reklám helye 2.0, http://www.areklamhelye.hu/